ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2      >
 
+ دانشجو بودم 
سلام استاد شما هم مثل خيلي ها كاسه كوزه رو سرما دخترها شكستيد عيب نداره بشكنيد .... دل شكستن هنر نمي باشد ....
اصلا چرا تا بحث ازدواج نكردن دخترها پيش ميا تقصير رو گردن ما ميندازيد كه سخت ميگيريم و ... و جديدا هم ميفرمايند دخترها به خودتان نميرسيد و براي همين انتخاب نميشيد ... من اين ها رو قبول ندارم اصلا به خود رسيدن اگه منظور اراستگي در عين محجبه بودن باشه كه خيلي از دخترها دارن به خودشون و سر و وضعشون ميرسن اما بازم مشكلشون حل نميشه چرا؟؟؟؟؟؟؟ آيا جز اينه كه خدا نمي خواد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ خوب چرا نمي خواد مگه سنت پيامبرش نيست؟؟؟؟؟ اصلا چرا بخت يه عده رو بسته ؟؟؟؟؟؟؟؟باور كنيد دختري هستم باظاهري آراسته و مرتب و منظم اما اين مشكل حل نشده برام خوب چرا ؟؟؟؟؟؟؟جز اينكه خدا نمي خواد صدامو بشنوه نمي خواد خدا نمي خواد همين ..... الكي دنبال مقصر نگرديد و به ما نگيد سخت گير و ژوليده و هر چيز ديگه .
+ دهه60 
سلام استاد خسته نباشيد
شما هم مثل خيلي هاي ديگه کاسه و کوزه هارو سردختراي بيچاره شکستين . اسم ما دخترها به سختگيري و اين حرفها بددررفته . من از خيلي ها دلخورم و ناراحت و حلالشون نميکنم خيلي هايي که مادخترها را پرتوقع ميدانند يا از ظاهرمان ايراد ميگيرند و ميگن مقصر خودتي بااين ظاهرت ووو الان همه ميگن تازير بيست سال طراوت داريم اما چرا الان اين حرفهارو ميزنن ما دهه 60ها خيلي کم شانس بوديم اونموقع که زير20بوديم هيچکي به فکرمون نبود نه کارشناس نه استاد نه دوست و اشنا اگه خاستگاري داشتي انگار گناه کردي همه گفتن درس بخون برو دانشگاه از مسئول گرفته تاخانواده ها.دختراي تنبل فقط شوهر ميکردن که خوش به حالشون کارخوبي کردن که درس نخوندن حالا خوبه که ميگيداين حرفهارو لااقل دهه 70و 80ها مثل مابدبخت نميشن اما براي ما ديگه خيلي دير شده اونقدر نااميد شدم که هرروز آرزوي مرگ ميکنم .
+ hosseini 
با سلام.
خيلي عالي بود. از اينکه اينطور با ديده روشنفکرانه به مساله نگاه ميکنيد حقيقتا شگفت زده شدم. و به جامعه ي قرآن پژوهان اميدوار گشتم. با تشکر

اين روزا دعام کنيد

واقعا

داغونم

+ :) 
استادي من! تا خداوند او را خوشبخت فرمايد
+ دانشجو 
سلام خدمت آقاي دکتر
يکي از مشکلات رايج و بسيار بد اي دوره در امر ازدواج اين است که وقتي به خواستگاري دختري ميروند البته در شرايط سنتي که پسر و دختر هيچ شنوختي لز يکديگر و خانواده هاي هم ندارند، اگر که از دختر و خانواده اش خوششان آمد که هيچ ولي اگر نپسنديدند يا به نظرشان هم کفو نبودند بعد از جلسه خواستگاري ميروند که ميروند و انگار نه انگار که ذهن آن دختر و خانواده اش را مشغول کرده اند ، منظورم اين است که بعد از جلسه ي اول در صورت نپسنديدن يا هم کفو نبودن ، هيچ گونه تماس با خانواده ي مقابل نگرفته و عذر خواهي نکرده بابت وقتي که داده اند تا دخترشان را ببينند يا پيغامي به واسطه نميدهند و به صورت نا آگاهانه اعتماد به نفس دختر را خرد و ازبين ميبرند . متاسفانه اين اخلاق شنيع در خانواده هاي مذهبي موج ميزند . بايد اخلاق و آداب خواستگاري را ياد بدهيد و بدهيم تا دلي از دختري نشکند و تا چند روز پس ارز خواستگاري را منتظر تماس يا پيغام خانواده ي پسر نباشد. چون در اين نوع خواستگاري ها تا جواب خانواده ي پسر نيايد دختر حتي اگر جوابش منفي هم باشد نميتواند روي اين مورد فکري کند...
از شما خواهش ميکنم که آداب خواستگاري کردن را ياد برخي مردم ناآگاه ربدهيد و اين رسومهاي غلط که اگر مثلا تادو يا سه روز بعد تماس نگرفتند يعني نپسنديدند را از ميان برداريد. باورتان نميشود که تا به حال چند دختر را ديده ام که دلهايشان شکسته و اعتماد به نفس خود را از دست داده اند زيرا تا ابد نميفهمند که آنها چه ايرادي در ظاهر يا اخلاق آنان ديده ان که جلو نيامده اند..
.
پاسخ

سلام. متأسفانه چنين مشکلي هست. فرهنگ مردم هم چيزي نيست که به راحتي قابل تغيير باشد. حکومت نيز متأسفانه به فکر اين مشکل نيست. نمي دانم چه بايد کرد. من تصور مي کنم، هرکسي بايد به اين فکر باشد که گليم خودش را از آب بکشد. هر دختري بايد با وساطت والدين و خويشان و دلسوزان افراد کفو را به سوي خود دعوت کند تا بالاخره خداوند او را خوشبخت فرمايد.
کاربر گرامي، سلام
در تاريخ چهارشنبه 93 مهر 2 نوشته شما با عنوان واسطه گري در امر ازدواج برگزيده شده و در جايگاه پيوندها در مجله پارسي نامه قرار گرفته است. دبير تحريريه ي اين انتخاب هما و دبير سرويس آن حامدگودرزپور بوده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
+ دوست 
احسنت حرفاتون همه درسته
   1   2      >