ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

سلام

مطلبتون به درد حال اين روزاي من مي خورد ,خيلي به اين فکر مي کنم که خياط /دولابي/مجتهدي و امثالهم چه جور به اين مقامات رسيدن

که دقيقا درست فرمودين اگه با رياضت صرف باشه که يه مرتاض هندي هم .........

آدمي هرچيزي را براي خدا بخواهد، حتي مقامات معنوي را.

موفق باشين

اعياد رو هم يه جاتبريك ميگم

ياحق

با سلام و دعاي خير

گند عبادات ما كمتر از معصيت گناهكاران نيست. امام خميني(ره).

پست و مطلب فوق العاده ايست ما كه خيلي خوشمان آمد واقعا مطلبي زيبا و قابل استفاده است.

اميدوارم بيش از بيش شاهد اين طيف از نوشته ها باشيم.

برايتان آرزوي سلامت و توفيق روزافزون دارم.

در پناه حق - يا علي

سلام .

بالاخره من تونستم بازم يه كامنت براي شما بذارم

آخه تازه ويندوز رو عوض كردم هنوز تازه نفسه

يكي درد و يكي درمون پسندد

يكي وصل و يكي هجرون پسندد

مو از درمون و درد و وصل و هجرون

پسندم آنچه را جانون پسندد

موفق باشيد

يا حق

سلام عليكم.
ممنون از حضورتون در وبلاگ و نظر مفيد شما.
نوشته‌ي شما، دقت نظر شما را مي‌رساند. خيلي خوب به اين مسئله اشاره داشتيد، من کمتر ديدم در بچه‌هاي نت اينطور به مسائل دقيق و موشکافانه نگاه شود. نهايتش نوشتن از اهل‌بيت است و يکي دو تا از مسائلي که اينطرف و آنطرف شنيده‌اند. گاهي‌ از مواقع ما غافل مي‌شويم که عباداتمان براي خداوند متعال است يا نه!
اينها ممکن است در راه به انسان داده شود، اما مقصود اين مسائل (کرامات، مکاشفات و خوابهاي زيبا) نيست. گرچه اينها را حتي‌ نسيم هم نمي‌توان ناميد، اما مي‌شود اين را منسوب کرد:
تو خود وصال دگر بودي اي نسيم وصال
خطا نگر که دل اميد در وفاي تو بست
يکي از اساتيد عرفان مي‌فرمايند: اين مسائل، چِرک‌هاي سالکند که در طريق از او خارج مي‌شوند!!!
....
وبلاگتون خيلي سنگينه. فکري براي قالبش کنيد.
ياعلي.

با سلام: خدمت يكي از اساتيد بودم و درخواست نسخه اي براي زياد شدن عشق الهي كردم. جواب دادن كه تو بدنبال عشقي يا معشوق؟؟؟

اگر كسي اهل راه باشه و توحيدي ، حتي دنبال عشق هم نيست . چون غير معشوق نميبينه. اين حرف استاد مثل پتك توي سرم خورد و از همه كرده ها و ناكرده ها توبه كردم.

ياعلي مدد.

به نام خدا
عشق الهي اكسير حيات ابديه
................همه در پي عشقند ولي
...................... عده كمي راه رو درست ميرن
................................اللهم ارزقنا

هو الجبار

سلام عليك

اي كاش تمام كارهاي ما في سبيل الله باشه و براي رضاي حق تعالي ..

به اميد اون روزي كه نفس كشيدنمون هم مورد رضاي خدا باشه ..

و من الله التوفيق

يا علي مدد

سلام

مطلب خوبي بود. اين را اضافه كنيد كه هر كس به كشف و كرامتي دست يافت الزاماً عاشق نيست

يا علي

قومي متفکرند اندر ره دين
قومي به گمان فتاده در راه يقين
مي ترسم از آنکه بانگ آيد روزي
کاي بيخبران راه نه آن است و نه اين

سلام خسته نباشي

التماس دعا

آيا خدا براي بنده اش كافي نيست؟!

....

سلام

از نوشته شما بسيار بهره بردم سپاسگذارم

اميدوارم هميشه موفق باشيد

در پناه حق

بسم الله الرحمن الرحيم

با عرض سلام خدمت برادر ارجمندم .

قافيه انديشم و دلدار من

گويدم منديش جز ديدار من

بياد نكته اي از امام راحل ( قدس سره ) افتادم كه به فرزند عزيزش مرحوم سيد احمد آقا (ره) توصيه مي فرمود : احمد براي رسيدن به هيچ مقامي حتي مقامات معنوي دست و پا نزن‏ .

اساسا خود اينكه انسان توجه اش به مقاصد مياني باشد - ولو اين مقاصد مياني از جنس نور هم باشند - به قدر خودشان راهزن طريق محبت محبوب اند . استاد علامه آيت الله جوادي آملي ( دام ظله ) مي فرمودند : اين كرامات غالبا متعلق به اوساط اهل معرفت است ، كمّل از اولياء جز به حق نمي انديشند . و من توضيحاً اضافه كنم : آن را كه خبر شد خبري باز نيامد .

برخي اهل معرفت مانند مرحوم آيت الله قاضي ( قدس سره ) چنان بودند كه در زمان حيات آنها كسي از صاحب كرامت بودنشان هيچ خبري نداشت حتي برخي از اخص خواصشان كه بويي برده بودند از ناحيه آن بزرگواران از بيانش منع مي شدند .

خيلي پست به جا و خوبي بود . اين جريان كرامت خواهي و كرامت جويي از هر طرفي آفت راه شده است . هم برخي به جاي انديشيدن به لوازم بندگي و عاشقي در دام كرامت طلبي مي افتند و رياضاتي را به همين جهت متحمل مي شوند كه قطعا بيي نتيجه خواهد بود و هم برخي از مؤمنين به جاي اين كه به دريافت معارف الهي و تقويت نيروي عقل و ايمان بپردازند كه موّلد عشق به خداي سبحان است ، به دنبال آدمي مي گردند كه كارهاي خارق عادت بكند و يا به اصطلاح كرامتي داشته باشد تا مريد او گردند ؛ آنوقت هم از راه مي ميمانند و هم بسا كه به بيراهه كشيده مي شوند .

روزي يكي از دوستانم در خصوص كرامات آيت الله بهجت (دام ظله) سخن مي گفت كه آقا چنين است و چنان . گفتم : خوب اين كه حضرت آقا كراماتي دارد يا ندارد به من و شما چه ربطي دارد ؟! اگر ايشان در اثر اطاعت خداوند سبحان به جايي رسيده چه نفعي براي من و تو دارد ؟ اگر راست مي گويي ببين چه چيزي ايشان را به اين جا رساند ، آن را انجام بده تا تو هم چون او شوي و گر نه بزرگي او براي خودش نافعه ،‏چه ارتباطي به من و تو دارد .

متاسفانه همين آفتي كه عرض كردم موجب شده برخي از افراد كرامت ساز هم بشوند . فرزند يكي از بزرگان اهل معرفت - كه اسم نمي برم - مي فرمود : اين كتابهايي كه درباره كرامات پدرم نوشته شده را گاهي پدرم به عنوان كتاب لطيفه مي خواند و مي خندد .

باور كنيد بسياري از انحرافاتي كه گوشه و كنار مشاهده مي كنيم ريشه در همين كرامت سازي ها و كرامت خواهي ها دارد . كاش مردم مي دانستند آنچه كه خوارق عادت است بر اساس يك سري اعمال براي همه قابل دسترس است همانطور كه برخي مرتاضين بودايي و غير آنان دستشان از امثال آن خالي نيست . كاش بدانند كه معيار فضيلت به فرموده قرآن فقط تقواست نه كرامت . كاش بدانند كه به قول امير المؤمنين علي (ع) :

انما الفضل لعقل ثابت

و حياء و لعلم و ادب

پر گويي مرا به ديده اغماض بنگريد و عفو كنيد ، شايد راز اين زياده گويي اين است كه به قول جناب مولانا :

با لب دمساز خود گر جفتمي

همچو ني ناگفتني ها گفتمي

در پناه يگانه عالم سربلند باشيد و واله .

يا حق

پاسخ

به نام خدا

سلام بر سرور و دلبندم

شما با مطالب خوب خود به نوشته‏ اين ناچيز كمال بخشيديد. آري! چنان است كه شما مي‏فرماييد. اگر بيان مكاشفات و كرامات اولياء الهي انگيزه‏آي براي روي‏آوري به دين و اخلاق و اطاعت محض باري تعالي باشد، نكوست؛ اما اگر وسيله‏اي براي سودجويي از عوام و مريدسازي‏هاي جاه‏طلبانه و دنياخواهانه باشد، دام بزرگ براي خلق الله است.

افزون بر آن اين كه رسيدن به مقام كشف و كرامت لياقت و ظرفيت مي‏خواهد. بسياري لياقت و ظرفيت رسيدن به آن را ندارند و آنان را به آفاتي بزرگ نظير غرور مبتلا مي‏سازد. عدم رازداري نيز ممكن است، ديگران را به حسادت يا يأس از رحمت خدا سوق بدهد. بهتر است، آدمي به اين كشف و كرامتي كه هم در خود شخص موجب غرور مي‏شود و هم در ديگران حسادت يا يأس از رحمت خدا پديد مي‏آورد، نصيب هيچ كسي نشود. خدا خود بهتر مي‏داند كه در بسياري از موارد دعاهاي ما را اجابت نمي‏كند. ما تا زماني كه فقر و تهيدستي خود را به درگاه خدا احساس كنيم، در مسير سعادت قرار داريم و هرگاه كه خود را داراي كمال و برتري نسبت به خلق الله احساس كنيم، در راه شقاوت و تيره‏روزي واقع هستيم.

باز هم تشكر مي‏كنم.