آموزش پیرایش مردانه اورجینال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ ندا 
دوباره سلام
اگه اين روايت درست باشه که خدا عملي که در اون ذره اي ريا وجود داشته باشه نمي پذيره در اينصورت کار سنگين ميشه !
سوالم اينکه وقتي خداوند خودشون در آيه اي مي فرمايند من به وسوسه هاي دروني شما آگاه ترم چطور ميشه که چنين در خواست سنگيني از ما بکند ؟
منظورم اين نيست که من نمازم رو رياکارانه ميخونم
منظورم اينه که در حين نماز خطورات قلبي براي لحظات حتي ثانيه هايي به انسان حمله مي کند اما تا بخواي از دامش فرار کني مقداري از نماز گذشته و در ضمن مشمول حکم روايت ميشي و احتمالا نماز درست اما نامقبولي خواهد بود !
چرا در روايت و احاديث کار کردن براي حضرت حسين راحتر تر و سهل و وصول تر از کار کردن براي حضرت حق ترسيم شده ؟

پاسخ

سلام. خداوند از انسان تكليف فوق طاقت و توان نمي خواهد. اگر در دل خطورات غير ارادي به وجود بيايد،‏هيچ گناه و مأخذه اي ندارد. چيزي كه مجازات دارد،‏اين است كه ما با اراده و خواست خود، فكري را در ذهن خود بپروريم. مثلاً بگوييم، من بروم جلوي فلان كس نماز بخوانم تا احترام او را به دست بياورم. اما اگر خطوراتي به ذهن راه يافت و ما دنبال نكرديم، ايرادي ندارد. هر آموزه ديني چه در قرآن آمده باشد و چه در روايت بايد عقلائي فهميده شود. هر آموزه اي كه با عقل سازگار نباشد،‏نمي توان آان را ديني دانست.
+
daste shoma dard nakone
به نام عشق آمدم اينجا/خواهاني ديگر يافتم/خواهاني را خواندم شايد خواندم تا خوانده شوم/ يا حق
+ جواد 

سلام خوب هستيد ازشما به خاطر مطالب زيبايتان ممنون درمورد نماز زيبا نوشته بوديدقلمتون هم به دل ميشينه چون حرفاتون از ته دله اميدوارم اساتيدي مانند شما زياد شود تا ما بتوانيم استفاده کنيم .استاد من خودم دوسالي است تقريبا نماز هايم را درست ميخونم قبلش دست وپا شکسته ميخوندم اما بگم اصلا راحت نبودم چون ا نگار يک کسي درونم اشوب به پاميکرد وهر وقت اذان ميگفت يه حالي ميشدم نميدونم اسمش راچي بگذارم وجدان يا اينکه خدا دوستم داشته که ميخواسته برگردم وبعدش هم من را در مسير علوم قران قرار داد که اصلا فکرش رانميکردم راستش را بخواهيد از خدا يه درخواست داشتم که تا حالا هم براورده نشده شايد به خاطر ان با خداقهر کرده بودم والان ميدونم که حکمت است درخواستم ازدواج بود. اما من مهرباني خدا را درک کردم چون چند بار نزديک بود به ورطه نابودي بيافتم که ان موقع خدا را از ته دلم صدا کردم وان جواب داد کسي راگذاشت جلوي پام که کمکم کردوشروع کردم به اصلاح خودم البته تا الان بد نبوده ولي بعضي بارها سرد ميشم ونمازم ترک ميشه اما سريع به خودم ميام وقضا ميکنم من خدا راحس کرده ام ولي توي عشق به خدا يه حس غمي هست غم اينکه ايا مرا بخشيده يانه بهشت وجهنمش براي من فرق نميکنه ولي بدونم از من راضيه يانه اگر بدونم که گناهان منو بخشيده خيالم راحت ميشه برام دعا کنيد که هم ازدواج کنم با اوني که خوبه ودوستش دارم وهم اينکه خدا ازگناهام بگذره شما خوبيد خيلي خوب بلکه خدا دعاي شما را در مورد من قبول کنه من که دعا کردم وهميشه هم دعا ميکنم .من هم دعا ميکنم از خدا هر چي بخواهيد براورده شود.