تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ در سفر 
"شناخت و شناخت باز هم شناخت عشق خودش مي آيد"
شريعتي
+ در سفر 
دلم خيلي به حالم سوخت، وقتي که ديدم که حتي خودم نسبت به اون حال عجيب يکه داشتم، با ديده شک و ترديد مي نگريستم؛ با خودم فکر مي کردم نکنه نياز به ازدواج دارم که دچار چنين حالي شده ام؛اما حالا مي بينم که نه! اينطور نبوده، اون حالت صرف وجود چنين نيازي نبوده. چرا اينقدر ظالمانه درباره آن حالتم انديشيدم و تحليل نمودمش؛ اوج شکاکيت را براي فهم آن حالتم بکار گرفتم، در حالي که آن حال، در گوشه اي از اثراتش عاعث برآنگيخته شده چنين احساس نيازي شده بود، نه اين که همه آن حال باشد؛ و منشأ آن صرف نياز نبود_چرا که اين نياز چندان ملموس نبود، چون قيدها ي بسياري داشت تا به بروز يافتن رسد_ بلکهبلکه شوقي بود که شريعتي به حق چگونگي ايجادش را به زيبايي توصيف مي کند، که "شناخت و شناخت عشق خودش مي آيد" آري اين در آغاز آشناييم با آن موجود عجيب و غريب، پيدا بود؛ اما قبول دارم که اگر چنين خلأي در زندگيم نبود شايد هيچ گاه اين تأثير از آن حال در من ايجاد نمي شد، بلکه آن شيفتگي به نحوي که شايد براي هيچ کس زيبايي و پاکيش قابل تصور نباشد، راه خود را مي پيمود. اما به هر حال الان فهميده ام در قبال يک خانم مجرد جامعه چه نگاه هايي مي تواند داشته باشد، و الان اين باعث شده که به ازدواج فکر و احساس نياز کنم و اين احساس نياز خيلي خيلي بزرگتر است. و بسيار حياتي به نظر مي رسد چرا که ما از حضور در جامعه ناگزيريم.
+ ليا قت 
dorood e khuda bar shuma. chand roz e dar solok na mowafaq bodam. ismail e darooni am qurbani nameshod. ba khandan e in matn, niatam ra qurbani kardam.
سلام دوست گرامى
بنده نبى الله سنتى از تاجيكستان هستم و شعر مى نويسم
اين صفحه بسيا وبلاگ زيبا و خواندنى است
خواهيش مى كنم اين لينك وبلاگ مرا نيز در سرشمار عشق پاك جاى بدهيد
http://sherenoo.blogspot.com/
كامگار باشيد
+ زهرا 

به نام خدا

با سلام و عرض ادب و احترام

نكته (نگاه كردن جلوي ژا) كاربردي بود

اگر از اين موارد باز هم بيان بفرماييد ممنون مي شوم

توجه داريد كه نگهداري نگاه براي جوانان مجرد چندان هم ساده نيست

همچنين گاهي دوري از نگاه باعث بي خبري از وقايع اطراف مي شود

در دنياي امروز زندگي و توجه به اطراف و سالم ماندن چندان هم ساده نيست

بايد جنبه هاي اعتقادي تقويت شود و اين مورد كار كارشناسي با توجه به دنياي جديد لازم دارد

اختلاط زن و مرد در محيط هاي علمي و دانشگاهي اجتناب ناپذير است

پس چاره اي براي سالم ماندن در اين عرصه بايد پيدا كرد

منتظر ادامه اين بحث هستم

ممنون

پاسخ

به نام خدا و با سلام. از لطف شما ممنون. من بر اين باورم كه ما به ايجاد شرايط خاصي براي پرورش عشق الهي مثل اعتكاف بسيار نيازمنديم تا از رهگذر آن دل هاي جوانان به گونه اي شود كه گناه كردن را تيره ساختن دل بيابند و به طور طبيعي از گناه پرهيز كنند. البته سركوب غرايز هم صحيح نيست و بايد راه هاي مشروع نيازهاي جنسي هم براي جوانان مهيا گردد. موفق باشيد.