چراغ جادو

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ سميرا 

سلام شما اين همه نكته رديف كرديد اما پاسخ سوالات منو نداديد فكر مي كنم نمي خواهيد جواب بديد اين نكته هايي هم كه رديف كرديد همه اش تناقض در تناقضه مثلا من ميگم ملاك تشخيص اينكه امر خدا چيه و كدوم مطلب بدعته يا نه چه ملاكيه چون ممكنه يك نفر بگه اين بدعته يكي بگه نه شما به جاي جواب قانع كننده ميگيد ملاكش مجتهدين هستند نه عوامانه خوب ملاك تعيين اينكه كي افكارش عوامانه است و كي نيست چيه؟ ملاك تعيين اينكه كي مجتهده و كي نابجا ادعاي اجتهاد مي كنه چيه؟ اصلا اگه دو مجتهد قطعي اختلاف كردند در تعيين مورد بدعت تكليف چيه؟ و خيلي تناقض هاي ديگه بهرحال من جوابمو گرفتم ديگه نمي خواد جواب بديد فهميدم با چه كسي طرف هستم

پاسخ

سلام بر خواهرم سميرا
خواهر من كه به شما اهانتي نكردم كه شما برآشفته شديد. من تلاش كردم، در حد آگاهي خود پاسخ شما را بدهم.
شما فرموديد: «پاسخ سوالات منو نداديد. فكر مي كنم نمي خواهيد جواب بديد.»
عرض مي‏كنم:‏ من احساس مي‏كنم، پاسخ همه سؤال‏هاي شما را دادم.
فرموديد: « اين نكته هايي هم كه رديف كرديد همه اش تناقض در تناقضه».
عرض مي‏كنم: تناقض اين است كه دو مطلب با هم ناسازگار باشند. من احساس نمي‏كنم كه مطالبم با هم ناسازگار باشد.
فرموديد: «من ميگم ملاك تشخيص اينكه امر خدا چيه و كدوم مطلب بدعته يا نه چه ملاكيه چون ممكنه يك نفر بگه اين بدعته يكي بگه نه شما به جاي جواب قانع كننده ميگيد ملاكش مجتهدين هستند نه عوامانه خوب ملاك تعيين اينكه كي افكارش عوامانه است و كي نيست چيه؟ ملاك تعيين اينكه كي مجتهده و كي نابجا ادعاي اجتهاد مي كنه چيه؟ اصلا اگه دو مجتهد قطعي اختلاف كردند در تعيين مورد بدعت تكليف چيه؟ و خيلي تناقض هاي ديگه»
عرض مي‏كنم:‏
اولاً، امر خدا و رسول(ص) همان است كه در آيات و روايات آمده است.
ثانياً، ملاك بدعت مجتهدان نيستند؛ بلكه موافقت يا مخالفت با امر خدا و رسول(ص) است. تشخيص اين كه كدام با امر خدا و رسول(ص) موافقت يا مخالفت دارد، به عهده كسي است كه به آيات و روايات آشنايي كافي دارد و او نيز كسي جز مجتهد نيتست.
ثالثاً، تشخيص اين كه چه كسي مجتهد است، به طور طبيعي بر عهده كساني است كه در زمينه معارف اسلامي مطالعه دارند.
رابعاً، اگر دو مجتهد با يكديگر اختلاف نظر و فتوا داشتند، هيچ يك اهل بدعت نيستند؛ چون نظرشان متكي بر آيات و روايات است. اشتباه فهميدن مجتهد معفو است.
موفق باشيد و صبور