mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2   3      >
 

ديدگاه احمد قابل درباره ازدواج موقت(قسمت سوم)

براي بررسي دقيق‌تر مساله، چند مطلب را به اطلاع مي‌رسانم:

الف) مشروعيت ازدواج موقت، امري مورد اتفاق تمامي فقيهان شيعه است و درباره آن توصيه‌هاي مکرر و اکيدي در روايات شيعه شده است. عالمان اهل سنت، تشريع چنين حکمي را در زمان رسول خدا (ص) مي‌پذيرند، ولي مدعي‌اند که اين حکم مقطعي بوده و بعدا نسخ شده است. عالمان شيعه، گزارشات مربوط به نسخ شدن اين حکم را معتبر نمي‌دانند و طبق روايات معتبره از ائمه اهل‌بيت (ع) اين حکم را هميشگي دانسته‌اند.

ب) در جوامعي كه فرهنگ عمومي و عرف رايج، وجود هرگونه رابطه دختر و پسر را قبل از ازدواج دائم، موجب هتك حيثيت و شرافت خانوادگي مي‌داند و تاب تحمل برخي همراهي‌ها را ندارد، مراعات اذن پدر و حفظ شرافت خانوادگي، خصوصا از سوي دختران، عقلا لازم است.

بي‌توجهي به اين امر، گاه منجر به خشونت‌ها و جنايت‌هايي شده و مي‌شود که عقل و نقل بر لزوم پرهيز از آن تاكيد مي‌کنند.

از نظر فقهي و مبتني بر روايات معتبره، جواز ازدواج دختري که به سن بلوغ و رشد رسيده است، بدون اذن پدر، نظريه‌اي قوي در بين فقيهان شيعه بوده و هست و اخيرا نيز بسياري از فقهاي شيعه بر اين نظر فتوا داده‌اند. بنابراين، اذن پدر در ازدواج دختر، وجوب کلي شرعي ندارد.

البته در موارد خاصي که اطمينان به «هتک حرمت خانواده» وجود داشته باشد، پرهيز از موجبات آن، عقلا و نقلا لازم است.
پ) اگر فرهنگ حاكم بر خانواده دختر يا جامعه‌اي که در آن زندگي مي‌کنند به گونه‌اي است كه ارتباطات مشروع قبل از ازدواج دائم را بر مي‌تابند (همچون برخي مسلمانان مقيم در کشورهاي غربي)، تفاهم دختر و پسر در قراردادي شفاهي كه مراعات منطق و اخلاق همراه با تعيين حدود مورد رضايت طرفين، در ميزان بهره‌مندي از يكديگر در آن شده باشد، براي مشروعيت رابطه آنان كفايت مي‌كند. اين قرارداد و توافق، از نظر شرعي به نام «ازدواج موقت» ناميده مي‌شود.

توافق ياد شده مي‌تواند مبتني بر «بهره‌مندي مطلق يا محدود جنسي» يا مبتني بر «عدم بهره‌مندي جنسي شهواني» باشد كه در گزينه دوم، صرفا به «محرميت در تماس‌هاي جسمي عادي» و صميميت بيشتر در نشست‌ها و گفت‌وگو‌ها و رفت‌وآمدها، مي‌انجامد. البته دختر و پسر، مي‌توانند بر «بهره‌مندي‌هاي خاص و محدود جنسي و عدم بهره‌مندي از همبستري» توافق کنند. يعني تعيين كميت و كيفيت قرارداد، شرعا در اختيار هردو طرف و با توافق و رضايت آنان است.

ت) در محيط‌هاي اجتماعي بسته‌تر (كه امكان رضايت خانواده‌ها فراهم نيست) اگر امكان ازدواج دائم براي جوانان فراهم نباشد و امكان برطرف كردن نياز‌هاي جنسي از طرق مشروع ديگر نيز وجود نداشته باشد، به گونه‌اي كه امكان ارتكاب گناه و استفاده از راه‌هاي نامشروع تقويت شود، برخي روابط رقيق‌تر جنسي بين دختر و پسري كه به يكديگر احساس تمايل مي‌كنند (به‌رغم عدم رضايت پدر يا خانواده دختر) از باب «ضرورت» مشروعيت مي‌يابد، ولي عقلا و شرعا موظف به رعايت حداقل روابط جنسي و پرهيز از آلوده کردن حيثيت خانوادگي خواهد بود. (الضرورات تتقدر بقدرها).

ث) در شرايط فرهنگي امروز جوامعي مثل ايران که فضاي اجتماعي آن بسته و بي‌توجه به طبيعت و احساسات انساني جوانان است و فراواني مشکلات اقتصادي، مانع ازدواج دائم و تشکيل زندگي مشترک آنان شده است، به پدر و مادر‌ها نيز توصيه مي‌شود كه از برخي سختگيري‌ها بپرهيزند و به رابطه كنترل شده و تحت نظارت خانواده‌ها، رضايت دهند تا خداي نخواسته شاهد تعدي و گناه فرزندان خويش نباشند.

اين روابط سالم را مي‌توان با عنوان «دوران نامزدي» و مبتني بر «قراردادي موقت» (ازدواج موقت و مشروط به عدم بهره‌مندي‌هاي شهواني خاص) قرار داد تا فرصتي بيشتر و شناختي کامل‌تر از يکديگر پيدا کنند و اگر يکديگر را پسنديدند، اقدام به «ازدواج دائم» کنند و اگر نپسنديدند، نامزدي را پايان دهند. طبيعتا دختران در اين رابطه سالم، بايد بيشتر مراقب باشند تا گرفتار مشکلات اجتماعي ناشي از عدم مراقبت نشوند.

تغيير نگرش فرهنگي در اين خصوص، گرچه دشوار مي‌نمايد، ولي با تدبير و اندازه‌گيري صحيح، مي‌توان به آن رسيد. بسياري از امور اجتماعي در جوامع اسلامي، ريشه در تعصبات و فرهنگ جاهليت دارد و توصيه شريعت محمدي (ص) که مبتني بر رحمت و گسترش محبت است، برخلاف عادات و سنن اجتماعي آنهاست.

ج) طبق قواعد علمي در ازدواج موقت ياد شده، صرف توافق دو طرف و رضايت آنان و تعيين محدوده زماني آن (كه با رضايت يكديگر قابل تمديد است) كفايت مي‌كند و احتياجي به گفتار يا رفتار خاص ديگر (مثل آنچه در ازدواج دائم وجود دارد) نيست. به اين امر «عقد معاطاتي» گفته مي‌شود.

ديدگاه احمد قابل درباره ازدواج موقت(قسمت دوم)

به گمان من آنچه در بسياري از مجامع غيراسلامي در مورد «روابط قبل از ازدواج مرد و زن» رواج دارد (جز در مورد رابطه با زنان شوهردار يا کساني که مراقب حاملگي يا عدم آن نيستند) تصويري از رابطه مشروع انساني، با عنوان «ازدواج موقت» است که 1400 و اندي سال قبل، شريعت محمدي(ص) آن را تجويز کرده است.

توجه به اين نکته لازم است که؛ اصولا موضوع روابط جنسي، به‌خاطر آنکه مربوط به حوزه خصوصي زندگي افراد است، معمولا مخفيانه و کلي مطرح مي‌شود و سخن گفتن جدي از جزئيات آن، در برخي جوامع مشابه ايران، قبيح شمرده مي‌شود. هرچند در شريعت محمدي (ص) اينگونه نيست و در هنگامه نياز، بحث را به صورت آشکارا و جزئي مورد توجه قرار مي‌دهد تا اظهارنظر او، ابهام آفرين نباشد و کاملا شفاف و قابل فهم مخاطبان نيازمند باشد.

ديدگاه احمد قابل درباره ازدواج موقت(قسمت اول)

احمد قابل احمد قابل : هرگاه سخن از «ازدواج موقت» در جامعه به ميان مي‌آيد، ذهن اکثر افراد متوجه «روابط جنسي مردان داراي همسر با زنان فاقد همسر» مي‌شود و سوءاستفاده‌هايي که کم و بيش همگان از آن با خبر‌ند، در افکار عمومي، تجلي مي‌يابد. اين رويکرد در زمان ائمه (ع) نيز مشکلاتي را به وجود آورده بود، تا جايي که امام موسي بن جعفر (ع) شديدا برخي اصحاب خود را از توجه به ازدواج موقت، پرهيز داده و تاكيد کرده‌اند که «نبايد اين مطلب، حقوق همسران دائمي شما را ناديده بگيرد و همسران شما را به دوري جستن از حقيقت و کفر ورزيدن و دشنام دادن به متوليان شريعت، وادار کند»(1).

از طرفي چنين پنداشته مي‌شود که مقصود از اين راهکار مشروع، چيزي جز همبستري چند دقيقه‌اي يا يکي، دو ساعته و ارضاي شهوت نيست و گويا هيچ نسخه ديگري وجود ندارد که رنگ و بويي از عشق و احساسات و روابط انساني و محبت و لطف در آن ديده شود! مگر در ازدواج دائم، تمامي زندگي آدمي در همبستري با همسر سپري مي‌شود؟! و آيا در ازدواج موقت از هم‌سخني، همنشيني و گفت‌و‌گو‌هاي صميمانه و محبت‌هاي کوتاه و بلند چند روزه تا چند ساله خبري نيست؟! و آيا نمي‌تواند راهکاري منطقي و معقول براي شناخت بهتر و کامل‌تر از يکديگر باشد و زمينه‌ساز «ازدواجي دائم» و حقيقتا پايدار شود؟!!

آناني که نگاهي سراسر منفي به اين پديده مشروع دارند، چه راهکار مناسب‌تري را پيشنهاد مي‌کنند؟ و آيا به لوازم و تبعات راهکار خود در سطح زندگي تمامي بشر آگاهي دارند و در مورد آن انديشيده‌اند؟

آيا راهکار رايج جوامع اسلامي، يعني «ازدواج دائم در اولين ارتباط انساني» فاقد آسيب و زيان اجتماعي بوده و هست و خواهد بود؟ آيا به‌رغم دقت‌هاي بستگان نزديک، زندگي بسياري از خانواده‌ها دچار اضمحلال نشده و نمي‌شود؟ آيا مي‌توان بر «آمار بالاي طلاق» در اين جوامع، چشم پوشيد؟ آيا مشکلات اساسي «بچه‌هاي طلاق» و «زنان مطلقه» را تاکنون حل کرده‌اند؟! و...

آيا به‌خاطر پديد آمدن «بسياري نتايج نامطلوب ناشي از برخي ازدواج‌هاي دائم» مي‌توان به‌طور کلي، اين راهکار طبيعي (ازدواج دائم) را منفي ارزيابي کرده و ديگران را از آن محروم کرد؟!

اگر منتفي دانستن «ازدواج دائم» به‌خاطر بسياري از نتايج نامطلوب آن (مثل طلاق و فشارهاي رواني فرزندان) امري غيرمنطقي است، منتفي دانستن «ازدواج موقت» به اين عنوان که «امکان سوء استفاده و رسيدن به نتايج منفي را نيز دارد» به همان ميزان، امري غيرمنطقي خواهد بود.

بنابراين، راه حل مساله در اين نيست که «براي جلوگيري از سوء استفاده‌ها و ضرر‌ها» صورت مساله را پاک کنيم و آن را يکسره منفي ارزيابي کنيم، بلکه بايد براي حل مشکلات و سوءاستفاده‌ها و پيشگيري از ضرر و زيان‌هاي آن، اقدام به تدوين قانون و برنامه‌اي دقيق و حساب شده کرد و راه‌هاي استفاده منطقي از آن را به روي جوانان گشود.

وزير كشور: وزير کشور


ازدواج موقت جوانان بايد باجسارت در كشور ترويج شود.

خبرگزاري فارس: وزير كشور گفت: ما نبايد از ترويج ازدواج موقت جوانان در جامعه كه حكم خدا مي‌باشد، پروا داشته باشيم و اين مساله بايد باجسارت در كشور ترويج شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از قم، مصطفي پور محمدي كه عصر پنج شنبه در هم انديشي حجاب، مسوليت ها و اختيارات دولت اسلامي در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي قم سخن مي‌گفت با اشاره به اينكه بالارفتن سن ازدواج در كشور باعث بوجود آمدن معضلات فراواني مي گردد، اظهار داشت: در حال حاضر طيف گسترده اي از جمعيت كشور را جوانان با اقتضائات سني و نيازهاي خاص خود تشكيل مي دهند و ما وظيفه داريم به اين نيازها پاسخ گوييم.
وي گفت‏:‏ ازدواج موقت، تنها براي كامجويي مردان داراي همسر نيست كه بروند و براي بار چندم ازدواج كنند‏.‏
وي اظهار داشت‏:‏ مگر امكان دارد كه اسلام نسبت به جوان ‏15‏ ساله اي كه خداوند شهوت را در وجود او قرار داده، بي تفاوت باشد‏.‏
وزير كشور با تاكيد بر اينكه ازدواج موقت تنها براي كامروايي مردان متاهل نيست، گفت‏:‏ براي ارضاي ميل جنسي جواناني كه امكان ازدواج ندارند، بايستي فكري شود‏.‏
پورمحمدي با اشاره به اينكه در جامعه ما ميان پسر و دختر ارتباط وجود دارد، پرسيد كه آيا بايد از كنار اين مساله چشم بسته بگذريم‏.‏
وي متوسط سن ازدواج دختران را 23 سال و متوسط سن ازدواج پسران را 26 سال عنوان كرد و افزود: عده اي به جوانان توصيه مي كنند تا نسبت به ازدواج در سنين پايين اقدام نمايند ولي در شرايط فعلي امكان ازدواج به دلايل مختلف اجتماعي و ... وجود ندارد و ما نيز نمي توانيم نسبت به خصوصيبات سني قشر جوان جامعه بي تفاوت باشيم.
وزير كشور با بيان اينكه نياز جنسي يكي از غرايز انسان است كه بايد از راه درست به آن پاسخ داده شود، گفت: دين اسلام جامع ترين دين است و براي تمام مشكلات بشر راه حل دارد و ازدواج موقت نيز در اين دين مبين براي حل اينگونه مشكلات مورد توجه قرار گرفته است.
وي در ادامه تاكيد كرد: ما اگر نخواهيم براي پاسخگويي به نياز جنسي جوانان راه حل عملي ارائه دهيم بايد منتظر تخلفات و تبعات فراگير اين مشكل باشيم.
پورمحمدي با بيان اينكه بايد با جسارت مسئله ازدواج موقت ترويج شود، تصريح كرد: اكنون وقت آن رسيده است كه حوزه هاي علميه به اين امر مهم اهتمام ورزند و به بررسي برخي حواشي كه از اجراي اين حكم خدا در جامعه ممكن است بوجود بيايد، پردازند.
وي در بخش ديگري از سخنان به اجراي طرح مبارزه با بدحجابي در كشور اشاره كرد و گفت: در مسئله گسترش فرهنگ حجاب، 27 دستگاه320 ماموريت را عهده دار هستند و اگر همه دستگاه ها به وظايف خود عمل نمايند بسياري از مشكلات در اين زمينه برطرف مي گردد.
وي در ادامه گفت: بايد حضور بانوان در جامعه به صورت شفاف تعريف شود و اگر نگاه مبهم به اين مسئله وجود داشته باشد موجب تنزل جايگاه آنان خواهد شد.
وزير كشور با بيان اينكه اجراي طرح مقابله با بدحجابي در راستاي اجراي قانون انجام مي‌شود، يادآور شد: متاسفانه در زمينه تبليغ و ترويج حجاب كم كاري شده است و رسانه ها و مسولان بايد در زمينه ترويج حجاب اهتمام بيشتري داشته باشند.

منبع

سلام بابا با کلاس چطور دو تا کد صدا گذاشتي

مي گم اينکه روي وبلاگت مي خونه کيه خيلي زيبا مي دوني اسمش رو برام بزن تا سرچ کنم راستي براي مداحانمون مي خوانم

اخه ما يک جايي اسلا مي هستيم در ضمن از صبح که مي ام همش وبلاگتون باز ومي خونه توي کافي نت

تا گوش اين بچه ها عادت کنه به مداحي

سلام بر شما . اميدوارم اين راه موفق و پايدار باشي منتها از راه صحيح خودش . ضمنا به خاطر تاخيرم از شما عذر مي خوام .

سلام...نميدونم چرا هميشه فكر ميكنم ازدواج موقت نوعي كلاه گذاشتن سر خودمونه! پايمال شدن عشق! بهانه تراشي براي رابطه هايمان!

سلام

مبحث اجتماعي،فرهنگي و مذهبي بسيار مهمي رو بررسي كرديد و بسيار كار پسنديده ايست ولي يك نكته مهم فراموش نشود و آنهم عقايد اسلامي0ايراني مردم ماست كه حتي با دو زن داشتن يك مرد بسيار در اذهان عموم كريه به حساب مياد!!!

اين فرهنگ جامعه ماست و شرع و عرف، اينجا با هم توافق ندارن و البته به شخصه نظري در اين مورد ندارم ولي ناديده گرفتن تعاليم همه جانبه ي آخرين ژيامبر الهي اصلا عاقلانه و خوشايند نيست....

ميدوني چرا تا هنوز لينك باكست رو نذاشتم؟چون اين طرحي كه بالاش زدي به درد وبلاگهاي مذهبي نميخوره مخصوصا اون عكس قلبي كه كشيدي مردم كه فكر نميكنن داخلش چيه بعد ميگن -نگاه كن وبلاگ مذهبي هم دنبال كارهاي خرابه.لينكستانشو درست كن به روي چشم
پاسخ

با سلام به دوست خوب و دوست داشتني ام. خدا توفيقات شما را پيش از پيش سازد. وبلاگ قشنگ و سودمندي داري. دوست خوبم. من با گذاشتن قلب و عبارت عشق و عاشقي پيام خيلي مهمي دارم و آن اين است كه قلب بايد به ياد كس ديگري بتپد و عشق و عاشقي ما بايد سمت و سوي كس ديگري باشد و توجه آناني كه قلب را به ياد يك موجود فناپذير به تپش انداخته اند و عشق خود را مصروف آن كرده اند، به اين مهم جلب شود. به علاوه قلب نماد عشق است و عشق هم چيز بدي نيست. پس شما آن دسته از تعابير عارفان ما را كه از تعابيري مثل گيسو و ابرو و شراب و مي و ميخانه استفاده مي كنند، چه مي فرماييد؟براي حسن ختام شما را به اين بيت حضرت امام درباره پيامبر اسلام(ص) توجه مي دهم: من به خال لبت اي دوست گرفتار شدم/ چشم بيمار تو را ديدم و بيمار شدم. بسياري با اين تعابير حال مي كنند و قطرات اشكشان را بر گونه هايشان جاري مي سازند. البته من اصراري ندارم كه حتماً اين قلب در لينكستان باشد. شايد يك كاري كردم و محض خشنودي شما دوست دلبند و محبوبم آن را برداشتم. خدا همه ما را عاشق خودش كند.

سلام!

مطالبي اموزنده و جالبي رو ارائه داديد

اميد كه عاشق بشيد و زندگيتون بي عشق نميره

ياعلي

+

سلام

باورش سخت هست ولي يک واقعيت عجيب اين موضوع است که وبلاگ ها وسايت ها به طرز عجيب وبي سابقه ايي مبحث ازداواج موقت را پيگيري مي کنند... چرا ؟ چه هدفي پشت اين موضوع نهفته که به جوانان ما تاکيد مي کنند مي شود بي اذن خانواده وحتي با داشتن همسر بيرون از حريم خانواده به صيغه وازدواج موقت رو آورد و جالبترين قسمت ماجرا ذکر فتوي علما وايات واحاديث است ؟ نويسندگان محترم رفتن دختران وپسران ما به اين ورطه هر انتهاي زشتي داشته باشد گناه ان بر دوش شما است چه فرق است بين سکس در کشورهاي اروپايي که هيچ جمله ايي در آن خوانده نمي شود با سکسي که شما با يک جمله ان رنگ شرعي به ان مي دهيد .... جديدا فتوا صادر شده دختران بي اذن پدر مي توانند صيغه شوند ... تو را به خدا جوانان ما را به کدامين سمت سوق مي دهيد ؟ بر اساس کدامين ايه ؟ ايه ايي که در سوره نساء خداوند تاکيد مي کند اگر نمي توانيد عدالت داشته باشيد براي حفظ حريم انسانيت زن به يک زن بسنده کنيد ؟يا ايه ايي که مي فرمايد اگر نمي توانيد ازدواج کنيد تقوي پيشه کنيد که براي شما بهتر است ... اشاعه فرهنگ ازدواج موقت و بررسي جزيئات آن حريم همه خانواده ها را متزلزل نمي کند ؟ و ارزش ومقام زن را به پايين ترين حد نمي آورد ؟ نگوئيد فرمان خدا است و ثواب دارد که روزي در پيشگاه عدل خدا بايد ه لغزش دلي که به اين سبب ايجاد مي شود و يا هر نا امني در جامعه را پاسخگو باشيد

سلاك راجب مطلبي كه نوشتين مي خواستم بگم كه حرفاتون قبول اما يك سوال به نظر شما كسي كه ازدواج موقت مي كنه ديگه به فحشا كشيده نمي شه اما من مي گم مي شه چرا ؟ چون وقتي براي ازدواج موقت اصرار بورزد يعني فرضا ماهي يا سالي يك بار بخواهد با شخص ديگه اي ازدواج كنه خوب همين باعث فساد مي شه و اين شخص ديگه هيچ وقت نمي تونه به زن دائمي يا شوهر دائمي خودش وفادار باشه و به راحتي در زماني هم كه ازدواج دائم كرده بازم به سمت ازدواج موقت مي ره به نظر شما اين انسانيه؟
پاسخ

سلام عليك. چند نكته در خور توجه است: 1. به نظر من نه؛ چون در ازدواج هاي بعدي اش هم به صورت شرعي ازدواج مي كند. فساد اين نيست كه يك نفر براي دفعات متعدد ازدواج موقت كند؛ بلكه فساد اين است كه بدون جاري كردن صيغه شرعي و بدون پايبندي به احكام شرعي رابطه جنسي برقرار بشود. تا وقتي كه ما خود را در اطاعت خدا قرار مي دهيم، فسادي نيست. فساد وقتي است كه از اطاعت خدا خارج مي شويم. 2. آنچه يك نفر را به عقد شرعي پايبند مي سازد، تدين و تقوا و خداترسي است. پنهان نيست كه ازدواج موقت نيز احكام و مقرراتي دارد كه بدون تدين و تقوا پايبندي به آن ممكن نيست. وقتي كسي در ازدواج موقت به اين احكام پايبند باشد، در ازدواج دائم نيز پايبند است. بنابراين ازدواج موقت به زنا نمي انجامد. 3. دانسته باشيد كه ازدواج موقت با توجه به شأن نزول آيه مربوط ويژه كساني است كه براي آنان ازدواج دائم امكان ندارد. آيه مربرط راجع به زناني نازل شد كه بعد از جنگ احد بيوه شده بودند و براي آنان شوهر دائمي پيدا نمي شد. بنابراين هرگز توصيه نمي شود، دختر يا پسري كه امكان ازدواج دائم دارند يا مي توانند عفت و پاكي خود را حفظ كنند، به ازدواج موقت روي بياورند. 4. امروزه شرايط به گونه اي شده است كه به جهت برخي از آداب و رسوم ها در ازدواج ها تأخير افتاده و دختر و پسر به راحتي با هم سر سخن باز مي كنند و تا آنجا پيش مي روند كه يك زن و شوهر شرعي چنين هستند. در خصوص اين افراد چه توصيه مي كنيد؟ آيا بهتر نيست، همان طور كه اساس دين اسلام سهله سمحه است، آسان گيري شود و همان طور كه برخي از مراجع فتوا داده اند، شرط ولي در ازدواج شرط نباشد و با اجراي صيغه عقد ميان خودشان با يكديگر رابطه داشته باشند؟ 5. توجه داشته باشيد كه دختران خانوده هاي متشخص و مذهبي به گونه اي هستند كه با پسران و مردان رابطه غير شرعي برقرار نمي كنند و اگر بخواهند با كسي ازدواج كنند، بدون وساطت و اذن خانواده اقدام نمي كنند. مشكل دختراني هستند كه خانواده متشخص و مذهبي ندارند و زمام اختيارشان به دست خودشان است. در مورد اينان چه توصيه مي كنيد؟ مي فرماييد كه اذن ولي در ازدواج شرط است و با سخت گيري خودمان رابطه جنسي آنان را غير شرعي و گناه بخوانيم و به اين طريق با اين كار قبح گناه نزدشان ريخته شود؟ يا اين كه بگوييم: شما بيايد با اجراي صيغه عقد ازدواج و ثبت آن ضمن ارضاي نياز جنسي خود از حرمت و تضمين هاي لازم نيز برخوردار شويد و به آفاتي چون فرار از خانه و به خانه هاي فحشا كشيده شدن و از يك زندگي طبيعي محرم گرديدن گرفتار نگرديد.

سلام

اومدم برگزيده شدن مطلبتان را تبريك عرض كنم

موفق باشيد.

پاسخ

سلام عليكم از لطف شما ممنون. خدا همه ما را به آنچه مرضي خودش راهنمايي كند.

سلام ..... مطلبتون خوب بود ...... ولي يكزره هم فكر خانم هايي باش كه قدرت دفاع از خودشون را ندارند ......

راستش من سنم به اين چيزا قد نميده ولي يك چيزاييش هم فهميدم .....

در كل خوب بود .......

با سلام: آيا شما واقعا به بند 5 پاسخي كه به نيكا داديد اعتقاد داريد ؟ پس بفرماييد اروپاست ديگه. تا اينجارو بد نيومده بوديد ولي اين يكي رو يه هيچ عنوان قبول ندارم .

با عرض شرمندگي فكر ميكنم مطرح كردن بند 5 مايه شرمندگيست. عفو بفرمائيد رك گوئيم را.

پاسخ

سلام عليكم. نمي دانم شما چه برداشتي از سخن اينجانب داريد. من منظورم اين است كه چنين نباشد كه وقتي زن بيوه شد، ارزش هاي او كاهش پيدا كند. اين فرهنگ غلطي است كه تصور شود، وقتي زن بيوه شد، يك درجه از ارزش دوشيزگي پايين آمده است. چنين به خاطرم است كه جايي خواندم، عرب ها در عصر نزول براي زن بيوه ارزشي بيش از دوشيزه قائل بودند. به هر حال از شما كه اظهار نظر فرموديد، بسيار متشكرم. از نقصي در سخنم هست كه هست، به بزرگواري خودتان ببخشيد. ان شاء الله من و شما هر دو قصد داريم، چنان بنويسم كه مرضي خداي بزرگ باشد. خدا شما را توفيق دهد.
 <      1   2   3      >