ساعت ویکتوریا

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2   3      
 

سلام

به خاطر بي جنبگي خيلي از مردان شايد رسميت يافتن اين موضوع باعث به وجود آمدن مشكلاتي تو خانواده ها بشه...

البته محاسن زيادي هم داره و به نظر من قبل از هر كاري فرهنگ سازي لازمه

موفق باشيد

فعلا

پاسخ

سلام عليكم بايد تمهيدي انديشيده شود كه ازدواج موقت مشكلاتي را حل كند، نه آن كه مشكلي را ايجاد كند و من نيز مانند شما كساني را كه با قصاوت قلب تنها در پي هوس بازي و شهوت راني اند و از اين رهگذر براي همسران دائم و فرزندان خود ناراحتي ها و افسردگي هايي را فراهم مي كنند، تأييد نمي كنم. غرض ما مشكل بي بند و باري و دختران فراري و زنان خياباني و خانه هاي فساد و فحشا و تجاوز به عنف است كه به سبب عدم اشباع نياز جنسي به طريق مشروع پديد آمده است. به طور كلي بايد سخن هر كسي را كه حكمي غير عقلائي و ناعادلانه و آسيب زا را به اسلام نسبت مي دهد، مردود دانست. دين اسلام ديني عقلائي است: كلما حكم به العقل حكم به الشرع: هر آنچه را عقل به آن حكم كند، شرع به دان حكم مي كند.خداوند ما را بصيرتي عنايت فرمايد كه احكام نوراني اسلام به درستي درك كنيم.

سلام

من اصلا به اين موضوع نميتونم اعتماد كنم

و خوشم نمياد اين يه تفكر و اعتقاد شخصي هستش

منم آپ كردم بياين

پاسخ

سلام دوست عزيز حتماً توجه داريد كه ازدواج موقت يك سنت اسلامي است. به اين ترتيب نمي توان گفت كه آن يك تفكر و اعتقاد شخصي است. به علاوه به نظر شما ما چه راهكاري بيانديشم كه مشكل افرادي كه از طريق ازدواج دائم نمي توانند، نياز جنسي اشان را برطرف كنند و ناگزير به راه هاي نامشروع و پر آفت روي مي آورند، حل شود؟
مطلبتون خيلي خوب و کامل بود ؛ خيلي خوشم اومد اما در جامعه ما ازدواج موقت جز بي بندوباري چيزي در پيش نداره چونکه ما جنبه اين جور چيزارو نداريم و تا يه مدت پيشگيري ميکنيم ولي بعد شهوت و هوس بالا ميزنه و بچه هايي به وجود ميايند که هيچ کس مسئوليتي براي اونها قائل نيست مخصوصا براي خانمها و دخترها اين موضوع حساس تره چونکه آقايون که هرچقدر و بدون محدوديت ميتونند صيغه و عقد موقت داشته باشند و تا ميتونند ارتباط جنسي داشته باشند و هيچ خرده اي هم ازشون گرفته نميشه ولي خانمها به محض اينکه از باکره بودن دراومدند و صيغه موقت شدند ديگه بعد از اون به چشم ديگه نگاهش ميکنند . توي مملکت ما اين چيزا به وجود نيايد خيلي بهتره دوست عزيز.
پاسخ

از لطف شما ممنون. سخن شما حق است؛ از اين رو نظر من اين بود كه ساز و كار مناسبي فراهم شود كه جلوي بي بند و باري و سوء استفاده از اين سنت نبوي گرفته شود و از رهگذر ترويج آن جلوي يك نابساماني اخلاقي و اجتماعي يعني روي آوري به زنا و فحشا گرفته شود. طبيعي است كه در اين ساز و كار بايد اين امور پيش بيني شود: 1. ازدواج موقت راهي براي شهوت راني و بي بند و باري نباشد. 2. مرد مسئوليت بچه اي را كه از طريق اين ازدواج پديد مي آيد، به عهده بگيرد يا راه هاي مشروع جلوگيري در نظر گرفته شود. 3. حد و حصر هر كاري از جمله ازدواج موقت عدالت است و لذا بايد ازدواج موقت به حدي و به گونه اي باشد كه به كسي ظلمي صورت نگيرد. 4. سعي شود، براي مجردها زمينه ازدواج دائم مهيا گردد تا مشكل زايل شدن بكارت پيش نيايد. 5. بايد فرهنگ سازي شود كه زوال بكارت هيچ از منزلت زن نمي كاهد. به هر حال دوست عزيزم با كساني كه از راه نامشروع به ارضاي نياز جنسي اشان مي پردازند، چه كار كنيم. آيا صورت حلال و شرعي بخشيدن به آن بهتر نيست. فعل آنان همان فعلي است كه در روابط مشروع انجام مي شود. تنها نيت است كه تفاوت پيدا مي كند؛ به علاوه در ازدواج موقت مرد مسئوليت هاي را لزوماً بايد بر عهده بگيرد و آسيب هاي روابط نامشروع نيز در ازدواج موقت وجود ندارد. خدا همه ما را عاشق خودش كند تا دلبستگي هاي دنيوي مثل نيازهاي مادي و دنيوي ما را به نافرماني خدا نكشاند. آمين يا رب العالمين.

سلام

ما كه حرفي نداريم. شما خانم‏ها را راضي كنيد.

البته شوخي كردم

التماس دعا

پاسخ

سلام عليك اين حرف ها نفوذ سخن شما را كاهش مي دهد. شما خدا را راضي كنيد. ما كه حرفي نداريم. البته شوخي كردم. التماس دعا.

سلام .

واقعا تو اين زمونه وبا اين شرايطي كه الان حاكمه ازدواج موقت از هر وقتي ضروري تر و واجب تر .

كاش يكي از اون بالا بالايي ها پيدا بشه و يه فكري واسه اي موضوع بكنه .
ولنتاين مبارک دوست خوبم .
با يه شعر و مطلب در مورد ولنتاين به روزم .
شاد باشي و عاشق .
يا حق .

با سلام خدمت شما: آنچه در مملكت ما ديده شده تا حالا بيشتر سوء استفاده آقايون اونهم از نوع متاهل از ازدواج موقت بوده است.

و اون مطالبي كه شما جهت توجيه ازدواج موقت ذكر كرديد بسيار كم ديده ميشود.

بعد هم اخوي آيا عرف ما ميپذيرد بر فرض دختر خانمي كه چهره مناسبي ندارد برود عقد موقت شود؟ ميدانيد براي عقد موقت اجازه پدر يا در نبود آن جد پدري لازم است . كدام پدر يا پدر بزرگي تا از ازدواج دائم مطمئن نباشند ؛ اجازه عقد موقت ميدهند.

در هر حال در مملكت ما اين مطلب فقط شيرازه خانواده ها رو تهديد كرده و بس.

پاسخ

سلام عليكم. من سخن شما تأييد مي كنم. اولاً وضعيت جسماني نامناسب داشتن ويژه دختران نيست. ممكن است، مردي به اين مشكل گرفتار باشد و نتواند ازدواج كند. چه بايد كرد؟ آيا او نبايد نياز جنسي اش را به طور مشروع برآورد و خداي ناكرده و به روابط نامشروع كشيده شود؟ در ضمن بسياري از مراجع براي دختران رشيد اذن ولي را شرط نمي دانند كه از آن جمله مي توان به آية الله بهجت و آية الله روحاني اشاره كرد. به علاوه هيچ عاقلي اعم از دختر يا پسر به خود اجازه نمي دهد تا بستر لازم براي ازدواج دائم وجود دارد، به ازدواج موقت روي بياورد. ما اين راهكار را تنها براي محمل ديني و مشروع درست كردن براي روابط نامشروع رايج در جامعه مورد تأكيد قرار مي دهيم و بس. به هر حال دين اسلام يك دين عقلائي است؛ چنان كه گفته اند: كلما حكم به العقل حكم به الشرع: هرچه را عقل حكم كند، شرع نيز همان را حكم مي كند. به نظر شما راه حل عقلائي كساني كه نمي توانند، به طريق مشروع به ارضاي نياز جنسي خود بپردازند و ناگزير به روابط نامشروع كشيده مي شوند، چيست؟ آيا ازدواج موقت بهترين راه حل نيست؟
 <      1   2   3