mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2   3      >
 
سلام
وقتي مطلب شما رو خوندم نمي دونيد چقدر راحت شدم!داشتم پيش پدرم شكايت مي كردم كه چكار كنم؟اين از روزنامه ها و رفقاي مذهبي اينم از رفقاي مجازيمون:خيلي ناراحت بودم البته يه گفتگو در اين مورد باز كردم و حرفامو زدم،ان شاءالله كه عاقبت به خير بشيد
سلام دوست خوبم
از اين مطالبت لذت بردم قشنگ بود آفرين .... دوست دارم هميشه بهترين باشي .........
کلبه تنهاييم و برات فرش کردم چشم براهتم تا بيايي .... منتظر قدمت هستم نازنين[لبخند][گل]

مساله دست دادن

نويسنده : محمدتقي فاضل‌ميبدي


هم ميهن: ... در اينجا با صدق و كذب خبر كاري نيست. ولي ذكر نكاتي براي طرح يك مساله و حل آن ناچار مي‌نمايد.

1- مقدمتا: امام علي(ع) عامل فروپاشي يك نظام را چهار چيز مي‌داند:

الف: تقديم الاراذل – به فرومايگان مسووليت سپردن

ب: تاخيرالافاضل – شايستگان را به انزوا بردن

ج: تضييع الاصول – مسائل اصلي و حياتي جامعه را رها كردن

د: والتمسك بالفروع – و به مسائل فرعي روي آوردن (غررالحكم)

2- مساله حرمت دست دادن با زن در كشوري كه جزو عرف و عادات آن كشور به حساب مي‌آيد مورد اتفاق فقها نيست و در اين زمان برخي از فقها، آن را بي‌اشكال مي‌داند. اگر اجماع فقها چنين كاري را به عنوان اولي حرام بدانند ولي براساس مباني فقه شيعه، گاهي ترك چنين كاري كه به توهين به طرف مقابل يا وهن به دين منجر شود، دچار اشكال مي‌شود.

با اين بيان: اگر انجام كاري كه از دستورات شريعت است، باعث وهن به اسلام شود يا عده‌اي را از دين فراري دهد، انجام چنين كاري بايد، هر چند به عنوان ثانويه، تعطيل ‌شود. نمونه بارز آن، دستور امام خميني مبني بر ترك اجراي حكم سنگسار به تعبير حجه‌الاسلام والمسلمين دكتر نوبهار: «انجام هر عملي كه موجب بيزاري و نفرت مردم از دين شود، حرام است.

حتي اگر عمل به يك حكم الزامي شرعي هم موجب گريزان شدن مردم از دين شود مي‌توان و بلكه بايد از عمل به آن خودداري كرد؛ جز در مورد احكامي كه شارع مقدس در هيچ حالي به ترك آن راضي نيست.»

اگر در كشوري، بانويي به عنوان احترام دست بدهد، آيا خودداري كردن از پاسخ به آن، نفرت‌آور نيست؟ و اين حركت نازيبا باعث وهن به اسلام نمي‌شود؟ در لابه‌لاي متون ديني، قواعد مهمي وجود دارد كه آدميان را از هر كاري كه باعث تنفير دين شود، بازمي‌دارد. در اينجا مجال ذكر مباحث فقهي و اصولي نيست. دامنه اين بحث در عدم اجراي حدود در جامعه غيراسلامي گسترده است.

3- اينكه امام علي(ع) مي‌فرمايد: يكي از عوامل نابودي نظام‌ها وانهادن اصول و برگرفتن فروع است، در پاره‌اي از رسانه‌ها و در برخي سياست‌هاي ما، به‌وضوح ديده مي‌شود. آيا حمله به يك شخصيتي كه باعث آبروي كشور و نظام است و دستاويز كردن يك مساله جزئي كه اگر حرام باشد، قابل اجتهاد مجدد است، تضييع اصول و تمسك به فروع نيست؟

اگر مبناي امام خميني اين است كه براي حفظ نظام مي‌توان پاره‌اي از احكام را تعطيل كرد و اهم و مهم را منظور داشت، چرا با دادن دست به بانويي كه براي حفظ احترام، دست خود را دراز كرده است، فرياد «واشريعتا» بلند مي‌شود؟ چرا در جامعه ما، شخصيت‌ها را به اين سادگي تخريب مي‌كنند.

شخصيت كسي را ترور كردن و با آبروي كسي با نيش قلم‌ بازي كردن از گناهان نابخشودني اسلام است. ما در اين سال‌ها چه تعداد افراد از سرمايه‌هاي فكري كشور را در برخي رسانه‌ها با طرح مسائل شگفت‌آور، ملكوك ساخته‌ايم. اگر در نظر داشتن قاعده عقلي و شرعي اهم و مهم يا به تعبير امام خميني حفظ مصالح كشور و نظام، مقدم بر مسائل جزئي شرعي است، چرا في‌المثل به‌خاطر يك تابلو در يكي از خيابان‌هاي فرعي تهران، نمي‌توانيم با كشوري چون مصر رابطه داشته باشيم؟

آيا در اينجا اهمي را فداي يك مساله غيرمهم نكرده‌ايم؟ در اين روزگار پاره‌اي از شخصيت‌هاي سياسي، فرهنگي و اجتماعي جهان زن مي‌باشند و در سطح اين مقامات، ملاقات‌هايي براي منافع كشور صورت مي‌‌گيرد، آيا مي‌توان دست دادن را يك حرام ابدي دانست، هر چند به منافع ملي كشور ضربه وارد كند؟ اگرچه در اينجا بحث منافع كشور نيست و ممكن است منافعي تهديد نشود؛ ولي احترام به آداب و رسوم يك جامعه از مسائلي است كه حفظ آن در حفظ روابط ضروري است. همانطور كه ديگران در جامعه ديني ‌شئون آن را احترام مي‌گذارند. امام علي(ع) به مالك اشتر فرمود: سنت‌هاي مردم مصر را محترم بشمار.

4- جا دارد فقهاي شيعه در امثال چنين مسائل با در نظر داشتن موضوع و حفظ آداب و رسوم، مجددا بازنگري كنند و به تعبير امام خميني زمان و مكان را در اجتهاد لحاظ كنند. به تعبير يكي از فقهاي معاصر: «بر فقيه و وكلاي وي لازم است از هر كاري كه موجب بدبيني نسبت به اسلام است پرهيز كنند و كارهايي كه ضرر آنها بيش از نفع آن است را ترك كنند.»

5- اصول مهمي چون: اصل بر برائت افراد، اصل در حليت اشيا، اصل طهارت و... و قواعدي چون: الضرورات تبيح المخدورات، عسر و حرج، اهم و مهم، شريعت سمحه سهله، حفظ حقوق افراد و كرامت ذاتي انسان در ادبيات ما كمرنگ شده است. روشن نيست كه اين قواعد و اصول تا كجا كاربرد دارد يا اصلا كاربردي ندارد.

ما اگر اين اصول و قواعد را از شريعت اسلام بگيريم، زندگي ديني بي‌معنا مي‌شود. مگر نه اين است كه دين در بعد اجتماعي، صبغه عرفي دارد و آداب و رسوم و قوانين عقلايي را لحاظ مي‌كند. همانطور كه پيامبر قوانين عرف‌پسند و عقلايي جامعه خود را كه در منافي با اصل توحيد نبود، امضا كرد و اصل را بر اين قرار داد كه آدميان مي‌توانند با عقول جمعي واضع قوانين مفيد باشند.

علت اينكه امام خميني دستور تعطيلي رجم را صادر مي‌كند، زيرا آن را عرف‌پسند نمي‌دانست يا اگر بازي شطرنج را حلال مي‌داند، چون موضوع آن را در اين روزگار منتفي.

6- نكته‌اي كه در پايان اين يادداشت به نحو احتمال و اجمال مي‌گويم اين است كه در اسلام روابط زن و مرد از اين جهت محدود گشته است تا زمينه بروز مفاسد اجتماعي فراهم نشود و آنچه در درجه اول اهتمام است، حفظ عفت اجتماعي است كه باعث نگهداري شئون و كرامت آدميان است.

اگر مصافحه (دست دادن) با زنان، نه از نگاه جنسي كه از نگاه آداب و رسوم اجتماعي لحاظ شود، چرا بايد حرام دانست؟ علت اينكه در شريعت اسلام، زن‌هاي يائسه كه اميد ازدواج ندارند و افراد غيربالغ، كنيزكان و باديه‌نشينان، اولي‌الاربه (طفيليان) از پوشش استثنا شده‌اند، دليل بر اين است كه مفاسد اجتماعي در پي ندارد. منبع

مشکل بزرگ دست دادن با خانم ها و آقاي خاتمي

نويسنده : سيدمحمدعلي ابطحي


وبنوشت: وقتي آقاي خاتمي براي سفر رسمي به آلمان رفته بود، خانم مرکل که الان صدراعظم آلمان است، رهبر حزب اقليت بود. جزء برنامه آقاي خاتمي بود که با وي هم ملاقات کند. ما به وي خبر داده بوديم که آقاي خاتمي به خانمها دست نمي دهند. خيلي ناراحت شد. طبيعي بود که اين کار را توهين آشکار تلقي مي کرد. آمد و دست نداد و بعد هم مصاحبه ي مفصلي کرد که رئيس جمهور ايران با آن همه ادعاي روشن فکري حتي حاضر نشد دست بدهد. در هامبورگ هم که امام مسجد بود، با اينکه امام قبلي به خانم ها دست مي داد اما ايشان به دليل همان تقيدات ديني اين کار را نکرد. وقتي سر و صداي اخير اينترنتي و کيهاني را ديدم، فکر مي کردم اگر آقاي خاتمي اهل دست دادن بود که آن روزهاي سياست دست مي داد. الان همه ي رهبران ديني برجسته ي سني و بسياري از روحانيون شيعي غير ايراني رسماً به خانمها دست مي دهند. حتي اگر حرام باشد، استدلال مي کنند چون طرف آن را اهانت تلقي ميکند باعث وهن اسلام است. خيلي ها اين استدلال را به آقاي خاتمي گفته اند، خيلي ها هم انتظار دارند که آقاي خاتمي پا به زمين بکوبد و بگويد طبق اين عناوين ثانوي اشکال ندارد و خوب ميکنم که دست ميدهم. اما آقاي خاتمي زير بار نرفته . من هم البته در مراسم آن روز ايتاليا نبوده ام؛ و ديدم که دفترشان هم تکذيب کرده است؛ اما اگر هيچکدام از اينها هم نبود، مي دانستم که آقاي خاتمي به خانم ها دست نمي دهد. من نميدانم آن فيلم مونتاژ بوده يا نه ولي ميدانم مونتاژ فيلم و تنظيم آن به خصوص در اين چند ماهه تا انتخابات مي تواند خيلي نان و آب دار باشد. کساني که مسئله ي دست دادن آقاي خاتمي به يک خانم را در حد مشکل بزرگ کشور مي خواهند تبديل کنند، حالا با توضيح دفتر ايشان شايد به اين فکر بيفتند که مملکت ما مشکلات بزرگتري از دست دادن يا ندان آقاي خاتمي و يا هر کس ديگري هم دارد. واقعا در اين وضعيت بحراني چه مسائلي مسئله ي اصلي کشور مي شود؟ البته ناگفته نماند که يکي از مشهورترين حرفهاي ديپلماتيک اين است که خيلي از مقامات خارجي مي پرسند آيا اين جزء پروتکل شماست که وقتي تنها هستيد دست مي دهيد و وقتي هيأت هستيد، دست نمي دهيد؟ راست و دروغش گردن آنهايي که ميگويند. منبع

به نام خدا و با تقديم سلام و احترام به دوست و برادر بزرگوارم

بعد از فرمايشات مقام معظم رهبري ( دام ظله ) جايي براي حرف من و امثال من نمي ماند چرا كه فرمايش ايشون حرف دل ما بود.

بد نيست دوستان معتقدي كه متأسفانه خيلي با عجله و تحت فشار عصبيت و گاهي با نام غيرت ديني و انقلابي با نوشته هاي تند و بعضاً غير منصفانه ايشان را به نقد كشيدند ( اگر نگويم به ايشان تهمت روا داشتند )يك بار هم فرمان هشت ماده اي امام راحل ( قدس سره ) را عميقا مطالعه نمايند . قطعا فيه آيات لاولي الابصار.

از اين كه شما باز هم مثل هميشه آرام و صبور اين مقوله را به بحث نشستيد سپاس گذارم و معتقدم حتي اگر فيلم و ماجراي آن واقعي هم بود نبايد فراموش مي كرديم كه از سوي يك فيلمبردار غير مسلمان تهيه شده بود و بدون اينكه آن آقا را هم متهم به چيزي كنيم بايد بر اساس ( ان جائكم فاسق بنبأء فتبينوا ) زود حرفش را باور نمي كرديم و بايد از اشاعه فيلم و يا خبر چنين چيزي خود داري مي كرديم و بر فرض كه امر به معروف و نهي از منكر هم مي خواستيم بكنيم بدون اهانت و با لحني مناسب يك مسلمان كه گناه را دشمن مي دارد و گناهكار را هدايت شده مي خواهد سخن مي گفتيم .

دوستان از خدا بخواهيم تا مبادا گناهان خلوت ما را روزي چشمي ببيند كه گويا جز خدا كسي به ستاريت اعتقاد ندارد. واي اگر او مي خواست پرده آبروي ما را بدرد . نمي دانم براي كداميك از ما آبرو مي ماند.

لك الحمد يا ستار العيوب .

پاسخ

به نام خدا و با سلام بر شما دوست و سرور ارجمندم! به درستي سخن گفتيد. کيست که ادعا کند، خطائي نداشته است. واقعاً اگر اين گونه بود که ما هرگاه گناهي مي کرديم، نشاني از آن بر پيشاني ما نقش مي بست، آيا به خود حق مي داديم که بر ديگران اين چنين عيب بگيريم که بخواهيم آبروي آنان را بريزيم و از چشم مردم ساقط کنيم؟ بايد خدا را بسيار شکر کنيم که عليرغم گناهاني که در خفا انجام مي دهيم، ما را پيش خلقش رسوا نمي کند. لک الحمد يا ستار العيبوب.
با سلام با نظر شما كه با اطلاعات لازم و بررسي متون اسلامي نوشته شده است كاملا موافق هستم هر جند اينجانب طرفدار ايشان نيستم و با خيلي از كارهاي انجام شده در دولت و كابينه او مخالف بودم . بر فرض كه صحت هم داشته باشد اين كار بايستي با خود ايشان مطرح و با گوشزد به ايشان جهت اصلاح گام برداشته ميشد . مومن آئينه مومن است و بردن آبروي مومن جائز نيست.
سلام
از احاديثي که روايت کرديد لذت بردم نکاتي که ذکر کرديد نه تنها در مورد فيلم آقاي خاتمي بلکه در مورد تمامي فيلم هاي مونتاژي و يا حتي فيلم ها خانوادگي هم بايد منظور شودفکرمي کنم اگر من وشما بيننده نباشيم و اگر تقاضايي نباشد عرضه اي نخواهد بود ؛ نبايد جنجال به پاکرد و با ناديده و نشنيده گرفتن از دامن زدن به آتش جلوگيري کنيم .
موفق باشيد و قلمتان پر توان


سلام

از اين كه براي حفظ آبروي يك مومن اين همه وقت ومايه گذاشتيد،جاي تشكر وقدرداني دارد وممونم.

به نظر من اين جوسازي ها ازسوي كساني صورت مي گيرد كه خاتمي رادرست نشناخته اندوخودشان تحت تاثير جوسازي ها قرار مي گيرندوهيچ احساس مسووليتي درقبال ريختن آبروي مومن نمي كنندوايمانشان بيشتر تحت تاثير فضاي حاكم برآن ها است تاعاشقانه وآگاهانه.وگرنه اگر كسي محبتي دردلش باشدواسير قدرت كور نباشد،اينگونه گستاخانه ايمانش رابراي چند روزدنياي گذرابه مسلخ تهمت زني به ديگران نمي برد....

پاسخ

سلام بر شما و از لطف شما ممنون! خدا ما را به راهي که مرضي خودش است، راهنمايي کند.

سلام.

با نظرتان موافقم. ولي اينكه طبق برخي نظرهاي رسيده اگر واقعيت داشت افشاء آن موجب اشاعه فحشاست، مخالفم. چون اگر خداي نكرده واقعيت داشت كه ايشان در ملأ عام چنين حرامي را مرتكب شده اند، بايد تذكر و نهي از منكر هم در ملأ عام باشد تا كساني كه با مشاهده اين عمل قبح گناه در نزدشان از بين رفته، متوجه حرام بودن آن بشوند.

در اين بين تلاش برخي طرفداران ايشان كه به جاي تكذيب در پي توجيه اين عمل خلاف شرع هستند، جاي تعجب دارد.

همچنين اينكه ايشان را با شهيد بهشتي مقايسه كنيم و در نتيجه مخالفين ايشان را هم به مخالفين شهيد بهشتي(منافقين خون آشام) تشبيه كنيم، همانند تهمت زدن به ايشان، كار درستي نيست.

پاسخ

سلام بر شما. چند نکته: 1. عنايت داشته باشيد که اگر در رسانه هاي گروهي فارسي مثل کيهان و رسانيوز و انصارنيوز و مانند آنها سخن پراکني نمي شد، کسي از موضوع خبر پيدا نمي کرد و علني نمي شد. 2. تازه اين با فرض اين است که آقاي خاتمي مرتکب عمل زشتي شده باشد. اگر ما کار برادر ديني را حمل بر صحت کنيم، بايد بگوييم که او اساساً مرتکب عمل زشتي نشده است. به هرحال آبروي مؤمن را ريختن کار درستي نيست. 3. هرگز چنين نيست که اگر کسي در ملأ عام مرتکب حرامي شد، بايد در ملأ عام هم نهي از منکر کرد. بايد ديد احتمال تأثير به کدام شيوه وجود دارد. چنان که در روايات ملاحظه مي فرماييد، ما نبايد گناه کسي را با بيان آن در ملأ عام وسيله سرزنش او قرار دهيم. 4. در حالي که آقاي خاتمي دست دادن به نامحرم را گناه مي شمارد و آن را تکذيب مي کند، چگونه قبح آن از بين رفته است؟ 5. چنان که در روايت ملاحظه فرموديد، وظيفه شرعي ما اين است که عمل برادر ديني را حمل بر صحت و توجيه کنيم. جاي تعجب از کساني هست که ادعاي ديانت و اصول گرايي مي کنند و مي کوشند مؤمنان را گناهکار معرفي کنند. 6. من با نظر شما موافقم که بايد نحوه سخن گفتن ما به گونه اي باشد که بي حرمتي به هيچ برادر ديني نشود؛ چه خاتمي و چه منتقدان به خاتمي. به هرحال از لطف شما ممنونم.
سلام.بانظرتون موافقم.هركي داره پخشش مي كنه آگاهانه ياناآگاهانه داره ضررمي زنه.اشاعه فحشااست.مي خوادواقعيت باشه يانباشه.اشاعه آن درست نيست.

تاکيد رهبري بر حفظ حيثيت افراد

تاکيد رهبري بر حفظ حيثيت افراد

آفتاب: ‌مقام معظم رهبري روز پنج شنبه در ديدار رييس، مسوولان و جمعي از قضات و كاركنان دستگاه قضايي، كارآيي و كارآمدي قوه‌ قضاييه را در دستيابي نظام اسلامي به اهداف خود، بسيار مهم ارزيابي و تاكيد كردند: يكي از مهم‌ترين وظايف دستگاه قضايي استقرار امنيت در ابعاد اجتماعي، اقتصادي، اخلاقي و حيثيتي، و برخورد قاطع، بي‌ملاحظه و عبرت‌آموز با متجاوزان به قانون است.

در اين ديدار كه در سالروز شهادت آيت‌الله بهشتي و هفتاد و دو تن از ياران صديق انقلاب برگزار شد و خانواده‌هاي شهداي هفتم تير نيز حضور داشتند، مقام معظم رهبري، امنيت حيثيتي در كنار امنيت اخلاقي و فرهنگي را مهم دانستند و تاكيد كردند: نبايد حيثيت و آبروي افراد در جامعه، بازيچه قرار گيرد و بدون دليل، افراد مورد سوال قرار گيرند و درباره‌ي آنها شايعه‌سازي و به آنها تهمت زده شود؛ زيرا اين برخلاف شرع و احكام اسلامي است.

منبع

هاشمي:‌ ترور شخصيت روش‌ دشمنان انقلاب است

هاشمي:‌ ترور شخصيت روش‌ دشمنان انقلاب است.


آفتاب: رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در آستانه بيست و هفتمين سالگرد شهادت شهداي هفتم تير، در ديدار جمعي از خانواده و اعضاي ستاد بزرگداشت اين شهدا گفت: خون شهداي هفتم تير باعث تقويت نظام و انقلاب شد.

آيت الله هاشمي رفسنجاني معرفي راه و اهداف اين شهدا به نسل جوان را مهم معرفي كرد و افزود: شهداي هفتم تير و به ويژه آيت‌الله شهيد بهشتي پشتوانه عظيمي براي انقلاب بودند و امروز نشر افكار و انديشه‌هاي اين شهيدان مي‌تواند در اداره جامعه موثر باشد.

وي سياست حذف افراد موثر از صحنه انقلاب و كشور را از برنامه‌هاي دشمنان از زمان شكل‌گيري حكومت اسلامي در ايران تاكنون عنوان كرد و افزود: در اوايل انقلاب ترور شخصيت همراه با حذف فيزيكي افراد موثر مطرح بود و اكنون ترور شخصيتي و رواج شايعه از روش‌هاي دشمنان در اين خصوص است.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: در شرايط فعلي كه دشمن با برنامه‌ريزي و هدف‌هاي وسيع‌تري انقلاب را مورد تهاجم قرار داده است دوستان انقلاب با وحدت بايد مانع از تحقق اهداف آنها شوند.

آيت‌الله باغاني رييس ستاد بزرگداشت شهداي هفتم تير در ابتداي اين ديدار به تشريح برنامه‌هاي اين ستاد براي برگزاري يادبود اين شهدا پرداخت.

منبع

وزير سابق اطلاعات: خطر كساني كه به نام اسلام آبروريزي مي‌كنند، از آمريكا و اسراييل بيشتر است


وزير سابق اطلاعات درباره‌ هدف جنگ رواني دشمن در بحث هسته‌يي گفت: آن‌ها قصد دارند كه اراده ملي را در جريان هسته‌يي تضعيف كنند تا در برابر خواسته‌هاي آن‌ها كوتاه بياييم.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام و المسلمين علي يونسي دوشنبه‌شب در جمع خبرنگاران درباره‌ تخريب شخصيت‌ها نيز اظهار كرد: تخريب وجود دارد، چون ما اخلاق را از سياست جدا كرده‌ايم و اخلاق از سياست جدا شده است چون از دين فاصله گرفته‌ايم.

وي درباره‌ گروه‌هايي كه از اخلاق سياسي فاصله گرفته‌اند، گفت: برخي گروه‌ها كم فاصله گرفتند و برخي زياد و اتفاقا افرادي كه ادعاي اسلام دارند، به نام اسلام آبروريزي مي‌كنند، تخريب مي‌كنند، تهمت مي‌زنند، افشاگري مي‌كنند، آبروريزي مي‌كنند و تمام اينها به ضرر اسلام و اخلاق اسلامي است و از خطر آمريكا و اسراييل نيز بيشتر است.

يونسي درباره دليل عدم برخورد قضايي با تخريب‌كنندگان نيز ‌گفت: شايد ترس از حاشيه‌ امنيتي است كه برخي از اين افراد دارند و اگر دستگاه قضايي مي‌خواهد با عدالت رفتار كند، بايد با اين‌ها برخورد كند. ممكن است كسي حرفي بزند كه با او برخورد كنند ولي همان حرف را يك فرد ديگر مي‌زند و حتي مقاله و كتاب هم چاپ مي‌كند، اما كسي با او كاري ندارد.

منبع

اظهار نظر نجفقلي حبيبي درباره تخريف خاتمي

نجفقلي حبيبي استاد برجسته دانشگاه و عضو شاخص انجمن اسلامي مدرسان دانشگاه ها هم در تحليل موج تخريب ها عليه خاتمي و اصلاح طلبان به اعتماد مي گويد؛ در بررسي اين واقعه بايد به اصل آن توجه کرد اينکه آقاي خاتمي به عنوان يک روحاني در جمع مشتاقان سخنراني کردند بسيار درخور توجه است و اين حضور براي روحانيت يک افتخار است اما در اين جلسه عکسي را مونتاژ مي کنند که هيچ کس آن را باور نمي کند زيرا آقاي خاتمي به اين پايبند و آگاه است که زير ذره بين دشمنان در جامعه است هر چند چنين مساله يي امکان وقوع ندارد.

از سوي ديگر افرادي که با يک شايعه تظاهرات به راه مي اندازند و اصولاً افراد ساده يي هستند که به خاطر به خطر افتادن ارزش ها تظاهرات مي کنند بايد اندکي تامل کنند و نبايد آلت دست جريانات خاص شوند زيرا چنين اقداماتي عاقبت خوش براي افراد ندارد و با توجه به تکنولوژي هاي گرافيکي نبايد کودکانه رفتار کنند.

زير سوال بردن ارزش هاي اسلامي در اين واقعه مشهود است زيرا آبروي مومن مثل خون مومن است و آبروي مومن را ريختن به اندازه خون مومن را ريختن گناه دارد و بايد به اين مساله توجه کنند که در حاشيه امني قرار ندارند و در نهايت بايد در مقام پاسخگويي حاضر شوند.

سودي که از اين ترور شخصيت نصيب جريان هاي سياسي رقيب مي شود مورد توجه است اما جريان هاي سياسي که لازم است در چارچوب قانون کار کنند نبايد براي دستيابي به اهداف سياسي خود اقدام به ترور شخصيت کنند چون مردم ايران به ياد دارند که جناح مخالف خاتمي چگونه کارناوال عصر عاشورا را راه انداخت و حال که آقاي خاتمي مورد اعتماد جمع کثيري از مردم قرارگرفته است و اين احتمال زياد است که انتخابات آينده به ضرر جناح محافظه کار تمام شود با ترور شخصيت تلاش مي کنند که رقيب را از عرصه رقابت سياسي خارج کنند و اين روش ها به گونه يي است که بايد گفت صد رحمت به ماکياولي... اما متوليان حکومت لازم است نسبت به اين مساله حساسيت نشان دهند زيرا اين اقدامات به اسلام و حکومت آسيب مي رساند.

منبع

اظهار مرتضي حاجي درباره تخريب خاتمي


مرتضي حاجي رئيس انجمن اصلاحات که از جمله شخصيت هاي سياسي اصلاح طلب به شمار مي رود نسبت به پروژه تخريب خاتمي واکنش شديد نشان مي دهد و به اعتماد مي گويد؛ درباره فاز تازه حملات برخي گروه هاي به ظاهر اصولگرا عليه خاتمي بايد گفت؛ مشابه چنين رفتاري در گذشته هم اتفاق افتاده و عده يي با اهداف خاصي سعي در منکوب کردن آقاي خاتمي از يک سو و محروم کردن جامعه ايران و جهان اسلام از اين سرمايه معتبر کرده چرا که وي اکنون نه تنها به عنوان يک سرمايه براي ايران بلکه يک چهره معتبر فرهنگي- سياسي براي مسلمانان جهان به شمار مي رود. مرتضي حاجي با اشاره به حضور موثر رئيس جمهور اصلاح طلب ايران در محافل علمي و فرهنگ دنيا افزود؛ در حالي که غرب تلاش مي کند با به کار گيري بدترين شيوه هاي ممکن، چهره خشن و هراس آميزي از اسلام در دنيا ترسيم کند، آقاي خاتمي با استفاده از شخصيت تاثيرگذار خود به دفاع از اسلام و هويت ايراني پرداخته و در عين حال با استقبال پرشور و کم سابقه مخاطبان خود مواجه شده است. مدير بنياد باران با تاکيد بر اينکه با حضور فعال آقاي خاتمي در محافل دانشگاه هاي معتبر جهان و ديدار با شخصيت هاي تراز اول فرهنگي و سياسي دنيا سبب طراحي پروژه هاي از اين دست شده است خاطر نشان کرد؛ جاي تاسف بسيار است که عده يي در داخل به جاي پاس داشتن اين سرمايه و فراهم کردن شرايط براي دفاع بهتر وي از اسلام و ايران زمينه را براي خانه نشين کردن اجباري خاتمي و محروم کردن کشور و جهان اسلام از خدمات او فراهم مي کنند چه اينکه صداي ايران اسلامي که از حنجره خاتمي به گوش مردم جهان مي رسد سبب کم اثر شدن بسياري از توطئه هاي برخي محافل غربي و صهيونيستي عليه ايران شده است. حاجي با يادآوري اين نکته که پروژه مذکور بسيار فراتر از قصد عده يي براي انتخابات آتي به نظر مي آيد در عين حال آن را بي ارتباط با نقش محوري خاتمي در ميان اصلاح طلبان ندانسته و اظهار داشت؛ دو حالت را مي توان در نظر گرفت؛ اول اينکه طراحي اين پروژه توسط محافل خارجي که عليه ايران مشغول به توطئه هستند صورت گرفته باشد چرا که آنان علاقه مند به معرفي چهره حقيقي اسلام اهل گفت وگو، احترام به حقوق همه مردم و مدافع آزادي هاي مشروع نبوده و چهره اسلام ستيزه جو را براي پيشبرد منافع خود ترجيح مي دهند. متاسفانه عده يي در داخل نيز به عامل بي خرد و مواجب اين توطئه ها بدل شده و خوراک محافلي که خيرخواه ما نيستند را فراهم مي کنند. رئيس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان با اشاره به تکرار وقايع اين چنين در گذشته و احتمالاً آينده افزود؛ پس از پيروزي تاريخي آقاي خاتمي در جريان انتخابات دوم خرداد نيز عده يي که اين امر را بر خلاف منافع خود يافتند، در راستاي تخريب اين شخصيت بزرگ ديني و پراکنده کردن مردم از طرف ايشان، پروژه هايي مانند کارناوال عصر عاشورا را طراحي و اجرا کردند که در صورت رسيدگي مسوولان قضايي به آن و حداقل معرفي عاملان و آمران آن جامعه شاهد اجراي کارناوال هاي 2 و 3 و توهين مستقيم به ايشان و جامعه ايران نبود. وي افزود؛ البته اين قبيل اقدامات در جنبه هاي داخلي هيچ گاه سبب ايجاد فاصله ميان مردم و اصلاح طلبان نشده و تاثير چنداني نخواهد داشت. حاجي در واکنش به اقدامات برخي عناصر راديکال در تجمع مقابل دادگاه ويژه روحانيت مشهد و طرح شکايت عليه رئيس جمهور سابق ايران آن را در راستاي نگراني هاي احتمالي اجرايي آينده خاتمي در کشور ارزيابي کرد و گفت؛ آقاي خاتمي البته هيچ اشتياقي براي پذيرش مقامات دولتي نداشته و حضور خود در عرصه هاي فکري را موثرتر مي دانند اما بايد دانست اين گونه توطئه ها هرگز نخواهد توانست علاقه مردم به راه، ادبيات و منش او را کم کند. اگر انديشه خانه نشين کردن او را در سر مي پرورانند خود ايشان بي علاقگي خود به عرصه هاي اجرايي را بارها يادآوري کرده اند.

حاجي يادآور شد؛ البته اينکه عده يي با داشتن نگراني از به خطر افتادن دين دست به چنين اقدامي بزنند شايد به واقع اين گونه باشد و برخلاف آنان، ما در نيت آنها تشکيک نمي کنيم اما اين اقدام ساده لوحانه از سوي آنان آن هم در مورد فردي مانند آقاي خاتمي که حتي احتمال چنين رفتاري از ايشان بعيد است، قابل بخشش نيست.

وي با طرح اين سوال که چرا عده يي در مقابل هجمه هاي واقعي به اسلام و ارزش ها سکوت مي کنند از عدم واکنش دادستان به عنوان مدعي العموم عليه موج تخريب ها انتقاد کرد و يادآور شد؛ به تعبير خود آقاي خاتمي انتشار اين فيلم پس از 1 ماه از انجام سفر ، سوال برانگيز بوده و به نظر مي رسد برخي خواهان استفاده از فضاي ايام فاطميه و طرح اين مباحث در محافل مذهبي و در ميان مردم بوده اند.

منبع

 <      1   2   3      >