آموزش پیرایش مردانه اورجینال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

فلسفه ازدواج موقت(2)

در وبلاگ يكي از دوستان خوبم با نام «سراي انديشه» دو يادداشت گذاشتم كه مناسب دانستم، در اينجا نيز بياورم.

به استحضار برسانم كه اينجانب پستي در اين زمينه با عنوان «عاشقي و ازدواج موقت » نوشته بر فرهنگ سازي در اين زمينه تأكيد كرده ام و به طور طبيعي وقتي كه من ازدواج موقت را از قبيل اكل ميته خوانده ام، منظور حرمت ازدواج موقت نيست، بلكه منظورم اين است كه ازدواج موقت براي شرايط عادي تشريع نشده است و براي شرايطي تشريع شده است كه ازدواج دائم ميسور نباشد.

براي اين نظر دلائل فراواني وجود دارد كه من تنها به دو روايت كه برادرمان آقاي احمدي در وبلاگشان در پستي با عنوان «ازدواج موقت يا هرزگي!» آورده اند، بسنده مي كنم. وي مرقوم فرموده است:

بدون مقدمه و بدون نتيجه گيري دو روايت از امام هادي (كه جانم فدايش باد) مي نويسم. اظهار نظر يادتون نره.

روايت اول:امام در جواب مردي كه از متعه سوال كرد فرمود: هي حلال مباح مطلق لمن لم يغنه الله بالتزويج، فليستعفف بالمتعه فإن استغني عنها بالتزويج فهي مباح له اذا غاب عنها ( الكافي / 5 / 452 / ح 2)
يعني: ازدواج موقت براي كسي كه به واسطه ازدواج از نيازهاي جنسي بي نياز نشده باشد، حلال و مباح است و هيچ گونه قيدي ندارد. پس اگر ازدواج نكرده است (و نيازهاي جنسي آزارش مي دهند) عفت خود را با ازدواج موقت حفظ كند (و گرفتار ارتباط هاي بي حد و مرز نگردد) اما مردي كه همسر اختيار كرده است،‏ در صورتي كه دسترسي به همسر خود ندارد،‏ ازدواج موقت برايش مباح خواهد بود.

روايت دوم:‏امام در نامه اي به بعضي دوستداران خود نوشت: ‏لا تلحّوا علي المتعه، انما عليكم اقامه السنه فلا تشتغلوا بها عن فُرُشكم و حرائركم فيكفرن و يتبرين و يدعون علي الآمر بذلك و يلعنونا ( الكافي / 5 / 453 / ح 3)
يعني: به سراغ ازدواج موقت نرويد، به شما سفارش ميكنم سنت را به پا داريد و ازدواج دائم نماييد. به خاطر انجام ازدواج موقت ، همسران خود را فراموش نكنيد. زيرا آنان كفران نعمت نموده و بيزار شده و بركساني كه اين دستور شرعي را داده اند نفرين كرده و ما را لعنت مي كنند.

اما متأسفانه برخي قرائن سخن اينجانب را كه همان پست مذكور باشد، ناديده گرفته و اين چنين سوء برداشت كرده و به من اهانت هاي بزرگي نموده است كه در ذيل ملاحظه مي فرماييد:

استاد ! اون قلب! رفته توي وب همون حاج آقا كه در برابر سؤال شما كم آورد نوشته (كامنت) به نظر! من متعه مثل اكل ميته است تازه نوشته من اگه خطا كنم يك اجر مي برم اگه نه دوتا! فقط جهت اطلاع و خنده استاد عزيز و رفع خستگي شون عرض كردم

پاسخ مدير وبلاگ ( پنجشنبه 14/4/1386 - 4:22 ص )

عجب! اين چه جور ميته اي است که بر اکل آن، ثواب مترتب است!؟ چگونه خداوند گناهان فرد آکل ميته را مي بخشد و بر روابط جنسي او حسنه مي نويسد!؟ (عن أبي جعفر "عليه السلام" قال : قلت : للمتمتع ثواب ؟ قال : إن كان يريد بذلك وجه الله تعالى وخلافا على من أنكرها لم يكلمها كلمة إلا كتب الله له بها حسنة ، ولم يمد يده إليها إلا كتب الله له حسنة ، فإذا دنا منها غفر الله له بذلك ذنبا ، فإذا اغتسل غفر الله له بقدر ما مر من الماء على شعره ، قلت : بعدد الشعر ؟ قال : بعدد الشعر... وسائل الشيعة ج21 ص13) خداوند اگر بر دلي مهر نهاد محکمترين عروه هاي هدايت را هم بر او عرضه کني ما زادهم الا نفوراً... پناه ببريم به خدا از جهل مرکب و مهر بر دل... يک نفر خيرخواه برود به اين مجتهد(!) نازک نارنجي 2اجري(!) يک جلد کتاب اصول فقه فارسي هديه کند بلکه اوليات استناد "روشمند" به آيات و روايات را بفهمد وگرنه بدون التزام به قواعد فقه و استانداردهاي اصول، مي توان هر حرفي را در دهان آيات و روايات گذاشت و هزاران کلام مختلف و حتي متناقض به نصوص ديني چسباند..
اين برادر اين چنين سخن مرا با ناديده گرفتن قرائن و با سوء ظن و سوء فهم خود بر معناي باطلي كه هرگز مقصود من نبوده حمل كرده و بعد مرا به شدت مورد اهانت قرار داده و توقع هم دارد كه من از نحوه سخن گفتن او ناراحت نشوم و به تعبير ايشان نازك نارنجي نباشم. ايشان به طور طبيعي با عنايت به پستي كه من نوشته ام، بايد نظر اينجانب را مي فهميد كه وقتي ازدواج موقت اقتضا پيدا كند، در مواردي نه تنها مستحب كه بلكه واجب خواهد بود. بنابراين در اين موارد نه تنها بر انجام ازدواج موقت ثواب مترتب است، بلكه در مواردي تارك آن گناهكار خواهد بود.
موفق باشيد و عاشق
پاسخ مدير وبلاگ سراي انديشه( پنجشنبه 14/4/1386 - 11:10 ع )
به نام خدا و با سلام خدمت دوست عزيزم .بايد عرض کنم امان از بد فهمي ! روايات که ذکر کرديد به درستي نشان مي دهد که اين عمل مباح است ولي به شرطها و شروطها. من نمي دانم برخي از مدعيان فهم دين چطور از دين ، سعه صدرش را نياموخته اند ؟! حالا گيرم که شما اشتباه هم فرموده بوديد ، اين چه لحن حرف زدن کسي است که خود را شاگرد امام صادق مي نامد؟! عزيز دلم ناراحت نباش . اگر دوستاني اين چنين، سطحي با نوشته شما برخورد کرده اند نشان از اثر گذار بودن نوشته شماست وگر نه چرا بايد اين گونه بر آشوبد که عنان اخلاق را در دفاع از دين از کف بدهد؟کاش ما طلبه ها کمي از سيره مناظره و مباحثات علمي اماماني که مدعي شاگرديشان هستيم مي آموختيم و کاش اگر ظرف عقل و اخلاق و ايمان آنقدر کوچک است که نتوانيم به اسوه هاي دينمان اقتدا کنيم رفتار و منش عالمانه را از بزرگان دين همچون علامه اميني ، سيد عبد الحسين شرف الدين جبل عاملي، امام موسي صدر ، علامه طباطبائي ، شهيد آيت الله بهشتي و ... مي آموختيم . کاش از دين به شيوه متدينان دفاع مي کرديم و با اذهان جستجو گر به شيوه آنان مواجه مي شديم و اي کاش ... . شرح اين اندوه و اين خون جگر / اين زمان بگذار تا وقتي دگر .