تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ بانو 
اگر چه با خواندن کامنت ها مخم سوت کشيد، اما کمي هم خوشحال شدم چون ميان اين همه اختلاف نظر، راحت تر ميشه راه خودت را انتخاب کني. جايي که چندصدايي باشه، صداهاي عجيب و غريب بهتر تحمل مي شوند.
البته براي يک آدم عاقل غير مذهبي اين توجيه ها بي معني هستند. من وقتي به کسي علاقه مندم چرا بايد رضايت خاطر و احساس گناه نکردنم را به گفتن يکي دو جمله ي عربي مشروط کنم؟ مگر اينکه شرعي سازي ماجرا براي من حقوق ويژه اي را به همراه داشته باشد.
اگر از اين جريان اجازه گرفتن از خدا براي يک رابطه عاقلانه بگذريم، نفس ازدواج موقت چيز خوبي است، اگر با ظلم آميخته نشود. ظلم هم در اينجا يعني دروغ و فريب و عدم وفاي به عهد. متاسفانه بسياري از افرادي که ازدواج موقت را ترويج مي کنند، ضميمه هم مي کنند که: لازم نيست همسرتان متوجه شود يا: لازم نيست به همسر آينده تان درموردش چيزي بگوييد. اين در حالي است که در اغلب ازدواج ها توافق نوشته يا نانوشته اي ميان زوج وجود دارد که شريک جنسي ديگري اختيار نکنند.
تعدد زوجات هم اگر ظلمي در آن نباشد خوب است، اما متاسفانه هم اغلب آميخته به ظلم هايي است که در بالا اشاره کردم و هم تبعيض آميز است: حق انحصاري مرد است، بدون دليلي قانع کننده -از نگاه من-. آماري که در ابتداي نوشته داده اند، به گمانم به درد امروز نمي خورد. طبق آخرين سرشماري، تعداد زن ها از مردها دو درصد کمتر بوده است.
پاسخ

صيغه چيزي جز يک قرارداد ازدواج نيست. در صيغه سخن از اجازه از خدا نيست. بلکه سخن از توافق عادلانه دو نفر است. در صيغه قرار بر اين است که رابطه اي عادلانه و اخلاقي و منصفانه ميان دو نفر برقرار شود. نيز در صيغه عقد اعم از دائم يا موقت لزومي ندارد، به زبان عربي باشد. موفق باشيد