تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

بخشي از سخنان آقاي هاشمي رفسنجاني در همايش "جهان اسلام و چالشهاي پيش راه" در قم

وي گفت: گروه‌هاي افراطي در جهان اسلام دنبال تفرقه و اختلاف مي‌باشند، بنابراين حوزه‌هاي علميه بايد در اين راستا هوشيار باشند.

وي گفت: افراط گري در هر كجاي جهان كه باشد خطري جدي براي بشريت محسوب مي‌شود و متاسفانه اين مساله در بسياري از كشورهاي جهان با شدت خاصي در حال رشد است.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرد: اين افراطي‌ها در كشور ما با وجود نيروهاي انقلابي نمي‌توانند عملياتي شوند، ولي برخي آنها در داخل حوزه‌ها و برخي مراكز نيروهايي دارند كه گاهي با فحاشي و كارهاي عجيب، تفرقه ايجاد مي كنند.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني گفت: بايد ببينيم چه جرياني باعث شكل‌گيري منسجم اين گروه‌هاي افراطي شده است و عالمان دين و متفكران بايد روي اين مسائل خطرناك، كارهاي مهندسي و كارشناسي انجام دهند.

وي ادامه داد: متاسفانه برخي كشورهاي اسلامي با رفتارهاي ناشايست خود، به مسائلي در راستاي خواسته دشمنان دامن مي‌زنند.

وي اظهار داشت: مردم فلسطين آنچنان همديگر را كشتند كه امروز اسرائيل با جسارت مي‌خواهد مسجدالاقصي را تخريب نمايد.

وي گفت: برداشت‌هاي غلط ميان مسلمانان بايد تعديل شود و افراطيون مذهبي نبايد سند و مدرك دست افراد مغرض دهند.

آيت‌الله‌هاشمي رفسنجاني گفت: هيچ مسلماني با هر گرايش و عقيده‌اي حق ندارد ارزشها و مقدسات فرقه ديگري را مورد حمله قرار دهد.

وي با اشاره به اينكه در كشوهاي غربي نيز افراطيون در حال رشد هستند اظهار داشت: در آمريكا يك جريان تندرو مذهبي متعصب كه‌رييس جمهور آمريكا نمونه‌اي از آنها مي‌باشد، با اقدامات عجيب و غريب خود را براي ظهور حضرت مسيح آماده مي‌كنند.

وي همچنين با اشاره به تحولات امروز جهان، خواهان بيداري مسلمانان در سراسر دنيا شد و گفت: امروز ديگر برگرداندن دنيا به سمت استبداد بسته و استعمار وسيع، ممكن نيست و جهان اسلام بايد به فكر استقلال و پيشرفت خود باشد.

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني‌ افزود: جهان اسلام، امروز به سمت يك تحول عمده‌اي حركت مي‌كند و بگونه‌اي كه در صفحه شطرنج جهاني، مهره‌هاي تاثيرگذاري داريم.

وي افزود: بعد از فروپاشي شوروي سابق، آمريكا دنبال تك قطبي شدن جهان و گسترش سلطه خود در سراسر جهان بود ولي امروز اسلام را به عنوان يك قدرت در برابر خود مي‌بيند.

متن كامل سخنان ايشان را در اينجا مطالعه كنيد.