ساعت دماسنج

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

سخنان جديد قذافي درباره مقاومت، شيعه و دولت فاطميون
ايرنا گزارش داد، سرهنگ "معمر قذافي" رهبر ليبي در سخنان تازه‌اي به موضوع اهميت نيروهاي مقاومت اسلامي و نيز ضرورت پرهيز از اختلافات مذهبي بويژه ميان شيعه و سني پرداخت و سخنان پيشين خود درباره دولت فاطميون را تكرار كرد.

مطبوعات طرابلس روز سه‌شنبه سخنان قذافي در تظاهرات اعضاي كميته‌هاي انقلابي ليبي به مناسبت سالگرد حمله جنگنده‌هاي آمريكايي به محل اقامت رهبر ليبي را منتشر كردند.

معمر قذافي بار ديگر از ديدگاه‌هاي خود درباره دولت فاطميون (نخستين دولت اسلامي در مغرب عربي ) سخن گفت و افزود: دولت فاطمي ميراث ما است و ما دوباره آنرا مي‌سازيم.

وي گفت: شما جوانان و جوانان مصر كه چندين برابر شما هستند و جوانان تونس و الجزاير و مغرب و موريتاني حكومت دوم فاطمي را ايجاد خواهيد كرد.

قذافي كه گويي به منتقدان خود پاسخ مي‌دهد گفت: اين دولت را حاكمان و تصميم‌هاي سياسي رسمي و يا معمر قذافي ايجاد نمي‌كنند، بلكه اين مومنان و جوانان هستند كه آن را مي‌سازند.

رهبر ليبي افزود: دولت فاطمي از آن ماست و تاريخ ماست و ميراث ماست، ما آنرا در گذشته ساخته‌ايم ، بار ديگر هم آن را از نو مي‌سازيم و هيچ كس هم نمي‌تواند اعتراض كند و حق ندارد اعتراض كند.

وي گفت : آنها كه مي‌گويند دعوت به برپايي دولت فاطمي دوم بازگشت به اختلافات است ، مرتجع هستند ما قصد بازگشت به اختلافات تاريخي را نداريم بلكه مي‌گويم دولت فاطمي دولت وحدت و پايان بخشيدن به گروه گرايي‌هاي قومي ، قبيله‌اي و مذهبي است.

دولت فاطمي حكومت رفاه ، اقتصاد شكوفا ، هنر ، موسيقي ، قصرها ، مساجد ، پارك‌ها ، تئاتر ، جشن‌ها ، مراسم و اعياد بوده و شمال آفريقا را شكوفا و خوشبخت كرد و دولت قدرت و عزت بود ، در حالي كه اكنون همه چيز نا اميد كننده و غمناك و اندوهبار است.

رهبر ليبي افزود: با دعوت به دولت فاطمي مي‌خواهيم بار ديگر به اين انحطاط در امت پايان دهيم ، راه نجات تمسك به طرح بدنام بارسلون يا ‪۵+۵‬ يا غيره نيست اين‌ها مايه ننگ ماست.

وي گفت : البته ما از همكاري با اروپا و ساير طرح‌هاي موجود در منطقه در چارچوب مقابله به مثل استقبال و آن را تشويق مي‌كنيم.

وي گفت : ما در شمال آفريقا از مصر تا مغرب شيعه هستيم ، همه فرهنگ ، اعياد و مناسبت‌هاي ما شيعي است.

وي افزود: مگر شيعه كيست ؟ هر كس علي (ع) ، فاطمه زهرا (س) و پيامبر (ص) و اهل بيت را دوست دارد شيعه است و هركس سنت نبوي را اجرا كند سني است ، وقتي برادران ما در ايران به سنت محمد (ص) ايمان دارند و آنرا اجرا مي‌كنند پس آنها از اين نظر سني هستند، ما هم علي را دوست داريم پس ما هم شيعه هستيم.

قذافي گفت: "مي‌گويند ايراني‌ها شيعه و عرب‌ها سني هستند، اين بزرگترين دروغ تاريخ است و اين تفاسير مضحك است".

وي افزود: اولين حكومت شيعي ، در شمال آفريقا تشكيل شد، دشمنان براي ايجاد تفرقه در امت محمد ( ص ) اين حرف‌ها را مي‌زنند و ما در شمال آفريقا از مصر تا مغرب همه شيعه هستيم.

وي گفت: علت جنگ شيعه و سني جنگ معاويه و علي ( ع ) است ، علي را شما خوب مي‌شناسيد او پدر حسن و حسين ، پسر عموي رسول‌الله (ص) و همان كسي است كه در شب هجرت خود را فدايي پيامبر نمود و در جاي او خوابيد ، هرگز بت نپرسيتد و در ‪ ۱۲‬سالگي ايمان آورد و از اهل بيت است.

وي افزود: علي دشمن معاويه است ، ابوسفيان سرسخت‌ترين دشمن پيامبر و اسلام بود و تا فتح مكه اسلام نياورد و در اسلام او جاي ترديد است، چه بسا از روي فريب كاري اظهار اسلام كرده است و او از طلقا بود.

قذافي گفت: مادر معاويه هنده است ،پدر هنده دشمن پيامبر و اسلام بود و در جنگ بدر كشته شد و هنده همان كسي است كه جگر حمزه ( سيد الشهداء ) را خورد.

وي افزود: در جنگ معاويه بر ضد علي ( ع ) بيشتر مسلمان‌ها پيرو علي شدند و اين اساس تشيع است ، ولي حالا بوق و كرنا راه افتاده و بازار دجال‌ها داغ شده و باب تكفير و تهديد و زندقه و رشوه با پول‌هاي نفت باز شده است تا فرهنگ و تاريخ و آينده جوان‌ها را ويران كنند.

قذافي گفت: به همين دليل ما ناچار هستيم وارد معركه شويم و صدايمان را بلند كنيم و نمي‌توانيم ساكت بمانيم ، چون اگر قرار باشد دين را وارد سياست كنند اهل بيت براي حاكميت اولي هستند.

وي افزود: اگر امامت و حاكميت در هم آميخته شوند و قرار باشد حاكم همان امام باشد يا امام همان حاكم باشد و بگويد من مشروعيت خود را از قرآن مي‌گيريم و حكومت خود را به نام خدا تشكيل مي‌دهم، اولويت با اهل بيت است.

وي گفت: علت اختلاف علي و معاويه همين بود، مردم معاويه را رد كردند و شيعه علي شدند.

وي افزود: از امروز در وطن عربي نمي‌پذيريم كسي كه از اهل بيت نيست به اسم قرآن و به اسم دين حكومت ديني تشكيل دهد، كسي هرگز چنين حقي ندارد و فرش از زير پايش كشيده مي‌شود تا سرنگون شود و برود به جهنم.

قذافي بدون نام بردن از فرد يا كشوري گفت : اگر مي‌خواهيد حكومت لائيك تشكيل دهيد آن را اعلام كنيد و دست از سر دين برداريد، ولي اگر مي‌خواهيد حكومت ديني تشكيل دهيد مادام كه از اهل بيت نيستيد چنين حقي نداريد و حكومت شما نامشروع است.

منبع