تسبیح دیجیتال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

حجت‌الاسلام و المسلمين علي يونسي، مشاور رييس قوه قضاييه و وزير سابق اطلاعات در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: از تخريب ياران امام احساس شرم مي‌كنم.

انتشار اخبار كذب و افشاگري‌ها براي تخريب چهره‌ها و مديران كشور يا به كارگيري مديران نالايق و بدبين، بيشترين نقش را در تخريب اعتماد مردم دارد. متاسفانه سوءظن به مديران و معتمدان مردم كه هر از چند گاه توسط مديران جديد به اوج خود مي‌رسد در سلب اعتماد ملي نقش اساسي دارد.

مخدوش كردن ذهن مردم نسبت به مديران سابق يك روز دامن همه را خواهد گرفت.
يونسي با بيان اين‌كه ما حق نداريم نظر مردم را نسبت به مديران نظام كه سرمايه‌هاي اصلي كشور هستند مخدوش كنيم خاطرنشان كرد: زيان مخدوش كردن ذهن مردم نسبت به مديران سابق آن‌قدر زياد است كه يك روز دامن همه را خواهد گرفت. اين سوءظن متاسفانه امروز به يك بيماري مزمن تبديل شده است كه در موقع انتخابات به اوج خود مي‌رسد.

حق نداريم انتقاد را به جاي هتاكي و نسبت‌هاي ناروا بگيريم.
وي انتقاد از مديران و حاكمان را حق طبيعي جامعه دانست و تاكيد كرد كه ما حق نداريم انتقاد را به جاي هتاكي و نسبت‌هاي ناروا بگيريم. اگر مديري فرضا خوب عمل نكرده باشد به معناي دزد يا جاسوس يا خائن بودن او نيست.

وي متهم كردن مديران به فساد و وابستگي به بيگانگان و اتهاماتي از اين دست را روشي ضد اخلاقي و كثيف عنوان كرد و گفت: آحاد مردم بايد از دست رسانه‌هاي عمومي و منابع قدرت احساس امنيت كرده و هيچكس جرات تعرض به احوالات شخصي را نداشته باشد. همان‌گونه كه احساس امنيت اخلاقي و قضايي لازم است احساس امنيت اقتصادي نيز لازم و ضروري است. چيزي كه ما امروز از نبودش رنج مي‌بريم.

وي اظهار داشت: تلاش‌هايي كه براي منزوي كردن ياران امام (ره) شده عملا سبب حاشيه‌نشين شدن آنان گرديده و هر چه اين حاشيه‌نشيني تقويت شود به معناي ضعيف شدن متن انقلاب است. چه شخصيتي نزديك‌تر از آيت‌الله هاشمي رفسنجاني به امام و رهبري است. اگر او به حاشيه رانده شود به معناي ضعيف‌شدن متن است.

از انتشار برخي نامه‌ها در تخريب ياران امام(ره) احساس شرم مي‌كنم.
يونسي گفت: من از اينكه برخي نامه‌ها و كتاب‌ها توسط برخي اشخاص هتاك در تخريب شخصيت‌هايي مثل هاشمي رفسنجاني، خاتمي، هاشمي شاهرودي، حداد عادل، دكتر روحاني و... منتشر مي‌شود به عنوان يك شهروند مسلمان احساس شرم مي‌كنم. اين شيوه‌ فقط در خدمت منافع آمريكا و اسراييل است.

وي ادامه داد: بنا بر اين نيست كه تمام ياران و مسوولان و نخبگان كشور يكسان فكر كنند و با يكديگر اختلاف سليقه نداشته باشند چه آن‌كه اختلاف سليقه خود فرصت است نه تهديد. ولي آنچه كه تهديد است روش‌هاي غيراخلاقي است كه متاسفانه در كشور ما باب شده است و آن تخريب چهره‌هاي اصلي جمهوري اسلامي است.

يونسي با اشاره به نام‌گذاري سال اتحاد ملي و انسجام اسلامي خاطرنشان كرد: تخريب شخصيت‌هاي جمهوري اسلامي تخريب اتحاد ملي و وحدت اسلامي است. منبع