mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

به نام خدا

با سلام به دوست بسيار ارزشمندم .

از اين كه در پاسخ من متن مبسوطي نگاشتيد تشكر و قدر داني مي كنم .

امروز بيش از 5 ساعت را در خصوص بررسي فرمايشات شما و مطالعه تفاسير مختلف و ادبيات عرب سپري كردم ( در شب پر بركت نيمه شعبان اين هم رحمتي و عبادتي است كه بواسطه لطف شما نصيب حقير گرديد ) و به نتايج جالب توجه اي رسيده ام كه انشاء الله پس از تنظيم، از طريق پست الكترونيكي در اختيارتان قرار خواهم داد .

لازم است خاطر نشان كنم منظور برادرتان از اين تحقيق و مباحثه اشكال تراشي و مجادله در نظر شريفتان نيست چرا كه آنكه اهل مجادله است از مسير نوراني قرآن و عترت دور مي شود و ان كه اشكال تراشي مي كند جز در پي هواي نفس نيست و من به خداي بزرگ پناه مي برم از اينكه در زمره هر يك از آنان باشم بلكه اميد دارم كه اين تضارب انديشه كه در فضايي آكنده از عشق، عقلانيت و سلامت صورت مي گيرد موجب تنوير انديشه و كسب نتايج پر بركت تري باشد .

از اين كه در اين فضاي مجازي ( به لطف حق ) دوستاني حقيقي و ارزشمند همچون شما دارم خداي را شاكرم و به خويش مي بالم .

هميشه در پناه خداوند بزرگ باشيد .

پاسخ

به نام خدا

سلام بر سرور و دلبندم

من اگر جز سعه صدر و مشي عقلاني و عاشقانه و محبت‏آميز شما نبود، در اين زمينه سخني نمي‏گفتم. من اساساً اين وبلاگ را براي بيان مطالب عمومي و غير تخصصي ايجاد كرده‏ام و حتي‏الامكان سعي دارم از طرح مسائل اختلافي در آن خودداري كنم. حال نمي‏دانم در اين مورد كار درستي انجام دادم يا نه؛ اما به هرحال احساس مي‏كنم، تفسيري كه به دست دادم، با تفسير مشهور علماي شيعه منافاتي ندارد و قابل جمع است و در عين حال تحميل آراء بر قرآن هم صورت نگرفته‏است. ترديدي نيست كه تلاش من و شما اين است كه مراد الهي را به درستي فهم كنيم و هيچ نظري را ولو آن كه منتسب به ائمه(ع) باشد، بر قرآن تحميل نكنيم؛ چرا كه خود ايشان فرموده‏اند:‏ احاديث ما را بر قرآن عرضه كنيد. اگر مخالف قرآن بود، دور بياندازيد.

من در خصوص اين آيه مطالعات گسترده‏اي دارم و يادداشت‏هاي قابل توجهي را فراهم كرده‏ام و لذا دلايلم به آنچه آمد منحصر نيست. اقوال و آراء مخالف را هم به اندازه كافي كاويده‏ام و براي هريك از آنها نقدي دارم.

مع الوصف از محبتي كه خواهيد فرمود، پيشاپيش تشكر فراوان مي‏كنم.