mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

بسم الله الرحمن الرحيم

دوست عزيز و برادر گرامي ام سلام

عقل همواره مظلوم ترين موجود اين عالم بوده و هست . آنان كه عقل جزئي نگر را عقل پنداشتند عقل را براي جرم نكرده به محكمه كشاندند و رأي ناعادلانه دادند.

عقل جزوي عقل را بد نام كرد

برخي عقل را به جرم رهايي از تعصب و سركشي در برابر جهل ، مايه بي ايماني دانستند و آنچه حجت خداوند است را نه مصباح طريق كه قاطع الطريق راه خدا شناختند و قربة الي الله بر او تاختند ؛ برخي هم كه به سازكار عقل در راه بردن و تبديل شدن به عشق پي نبردند او را در برابر عشق ديدند و به اين زعم آفل افتادند كه عشق و عقل دشمنان صلح ناپذيرند .

حال اين كه عقل ،‏اين نبي درون و گرانقدر ترين نعمت خداي عقل آفرين طوري وراي طور اوهام و خيالات بلكه عقول جزوي و پراگماتيكال آنها داشت و هر چه بود از قامت ناساز بي اندامشان بود و ر نه تشريف او بر بالاي كس كوتاهي نمي پذيرفت .

عقل، نه دين و پايبندي به فرامين شريعت را منكر است و نه عشق را دشمن مي دارد . آنگاه كه در دستورات عملي وحي مي نگرد شريعت را پاس ميدارد و آنگاه كه به معارف عاليه آن نظر مي دوزد به اوج رفيع عرفان بار مي يابد و خود به عشق بدل مي شود و مراتب پائين تر خويش را به سخره مي گيرد . آنان كه عقل را با يكپاچگي اش نشناختند و توان حمل اين حديث مستصعب را نداشتند و چون قرآن عضه عضه اش كردند، هرگز نه به درك حقيقت آن بار يافتند و نه به اوج عاشقانه آن عروج كردند .

شما و نوشته زيبايتان را ستايش مي كنم .

هميشه سربلند باشيد و عاشق بمانيد .

يا حق

پاسخ

به نام خدا

سلام عليكم

از بيانات ارزشمند شما بهره‏مند شدم. آري! عقل ما را به عشق الهي مي‏خواند و از طرف ديگر عشق نيز آدمي را عاقل مي‏كند. العقل ما عبد به الرحمن و اكتسب به الجنان. هركه اندكي تعقل كند، عبادت خدا و عشق به او را نتيجه مي‏گيرد. نيز هركه عبادت خدا كند و به او عشق ورزد، عاقل مي‏شود. اطع ربك تسمي عاقلاً فلاتعصه فتسمي جاهلاً.