آموزش پیرایش مردانه اورجینال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 

باسلام

در غزليات حافظ، علاوه بر عشق الهي که سرچشمه عرفاني دارد، موارد بسياري درباره عشق انساني و نشانه‏هاي آن يافت مي‏شود كه اين عشق انساني در نهايت منجر به عشق الهي مي‏شود

محبوب حافظ بايد انسان کامل باشد، استاد مطهري، در شرح انسان کامل مي‏گويد: «انسان، مانند بسياري از چيزهاي ديگر کامل و غيرکامل دارد و شناخت انسان کامل و انسان نمونه از ديدگاه اسلام، از آن نظر براي ما اهميت دارد که اگر بخواهيم يک مسلمان کامل باشيم، بايد بدانيم که انسان کامل چگونه است و سيماي معنوي انسان کامل چه مشخصاتي دارد، تا در پرتو اين شناخت‏بتوانيم خود و جامعه خود را آنگونه بسازيم. انسان کامل در اسلام يک انسان ايده‏آل و ذهني نيست، بلکه وجود عيني دارد».

استاد مطهري، پيغمبر اکرم، صلي‏الله‏عليه‏وآله، را به عنوان يک نمونه انسان کامل و بعد از ايشان حضرت امام علي، عليه‏السلام، را به‏عنوان نمونه ديگر معرفي مي‏نمايد.

التماس دعا

پاسخ

سلام عليكم. آري! در قرآن كريم نيز آمده است كه عشق به همسر آيت و نشانه الهي است و به گونه اي بيانگر اين معناست كه عشق مجازي پل عشق حقيقي يعني عشق به خداست. آيه مورد اشاره چنين است: وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ في ذلِكَ َلآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ (روم، 21)؛ و از نشانه‏هاي الهي آن است كه از خودتان همسراني را آفريد كه با آنان آرام بگيريد و ميان شما عشق و محبت قرار داد. به راستي كه در آن نشانه‏هايي براي راه يافتن به خداست، براي كساني كه انديشه كنند.