mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ حميد 

در مورد نظرات فارا بايد گفت كه كم نيستند انسانهايي در اين دنيا كه تنها راه رستگاري را پيوستن به ديني كه خود باور دارند، مي دانند. از جنوب آفريقا تا آسياي شرقي، از هندوستان با هزاران مذهب و فرقه تا خاور ميانه با دين اسلام و تا واتيكان ...

حال اينكه حسين در وسط ميدان جنگ همه تاكتيك هاي جنگي را كنار مي گذارد و تمام هم و غم خود را صرف رسيدگي به وظيفه شرعي خود مي كند تا وظيفه اجتماعي خود به عنوان يك رهبر، دليلي بر ستوده شدن او نيست.

به هر حال هر كسي مي تواند به داستانهاي روايت شده در منبرهاي مساجد و روضه هاي محرم دلخوش باشد و به اميد آمدن آخرين ذخيره خدا كه معلوم نيست در كجا معلق مانده، بماند تا اسلام واقعي در همه جهان گسترده شود.

بياييد قدري وسيع تر بيانديشيم.

پاسخ

با تشكر از اظهار نظر شما، به عرض برسانم، به نظر من، ملاك مدح و ذم هركسي وجدان و فطرت و عقل سليم آدمي است. هركسي فداكاري و جانبازي براي اصلاحات اجتماعي را از هر قوم و ملت و آييني كه باشد، مي ستايد؛ مگر اين كه گرفتار تعصبات خشك قومي و آييني خود باشد. قيام امام حسين(ع) هم بر اساس همين ملاك در خور مدح و ستايش است. وظيفه شرعي و ديني امام حسين چيزي متفاوت از همان خواسته هاي فطري و عقلي انسان‌ها نبوده و اساساً دين اسلام بر چيزي جز فطريات و عقل سليم كه همه اسلام ذاتاً از آن برخوردارند، متكي نيست. اسلام واقعي نيز چيزي جز همان آمال و آرزوهاي بشريت در طول تاريخ نيست و اين خواسته همه بشريت است كه در جهان عدل و صلح و خير حاكميت پيدا كند. باور به ظهور مصلح جهاني در ميان اديان و ملل گوناگوني هست كه صرف نظر از صحت و سقم آن حاكلي از خواسته هاي فطري انسان‌ها نسبت به سرنوشت جهان است.