آموزش پیرایش مردانه اورجینال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ آزاد 

با سلام

ظاهرا مدير وبلاگ به علم غيب متصل هستند که جنسيت نويسنده رو به سرعت تشخيص مي دهند و از عنوان خانم استفاده مي کنند.

همانگونه که اشاره کرديد صاحبان هر يک از اديان در امور اجتماعي شان تابع قوانين تصويب شده در مجامع قانوني آن جامعه هستند. ولي به اين موضوع توجه نمي کنيد که بسياري از قوانين تصويب شده در ايران بر گرفته از دين اسلام هست. در اين صورت هست که حقوق بسياري از افراد بدون توجه به هيچ ديني ضايع خواهد شد.

خصوصي دانستن دين و استفاده نکردن از آن در امور اجتماعي امکان پذير است چون اين تجربه در بسياري از ممالک پيشرفته از جنبه حقوقي در دنيا وجود دارد و در حال اجراست. منتها پياده سازي آن در ايران مستلزم داشتن اصطکاک با سه قشر روحانيون، روشنفکران ديني و بازاري هاي سنتي است که همگي به نوعي از اکثريت در نظام حاکم بر ايران هستند. پس طبيعي است که در نظام حاکم بر جامعه مرد سالار و دين مدار ايران با اين تفکر قرون وسطايي قابل پياده شدن با حضور اين افراد در راس امور نباشد.

من در نظراتم در مورد سپرده شدن دين اسلام به موزه ها صحبتي نکردم و نمي دونم از کجا اين مطلب رو آورده ايد. اگر منظورتان به جمله " هر کجا در دنيا ذره اي از معرفت و علم و دانش وجود داشته، رفتند گرد و خاکش رو پاک کردند، در موزه هاي جهان گذاشتند و در دانشگاه ها تدريس کردند و براي اداره کشورها ازش استفاده کردند" هست که بايد بگم دچار سو درک شده ايد. اشاره من به اهميت موارد مهم و با ارزش بوده که براي آن ارزش قائل شده اند و در موزه ها نگهداري شده و در دانشگاهها تدريس شده است و در ادامه ذکر کردم که کجا اهميتي از قرآن و اسلام در دنيا و تاريخ جهان پيدا کرديد.

آريايي ها اقوامي بودند که روزگاري در ايران زندگي مي کردند جايي که من و شما اکنون در آن زندگي مي کنيم و هيچ محققي در دنيا تا کنون در مورد انديشه هاي قوي و فرهنگ ديرپاي آن اقوام سخن نقضي به ميان نياورده. مجددا تکرار مي کنم که در نوشته هاي من صحبتي در مورد فرستادن اديان به موزه ها نيست.

همانگونه که معتقديد مطالب جعلي و خرافه در هر ديني وجود داره پس مي توان پذيرفت که احکام زنان کتاب ونديدا هم جزو همان دسته از مطالب باشد. ضمنا اگر قصد بيرون کشيدن اين قبيل احکام رو از دين ها داريد بهتره در ابتدا نگاهي به دين خاتم انبيا بيندازيد که هزاران حکم ريز و درشت در مورد جماع با کنيزکان و زنها و دختران به اسارت گرفته شده در جنگ دارد. از دين اسلام که احکام الهي به گفته "مسئول تالار رهپويان" دارد و قران معجزه هست بعيد به نظر مي رسد اين احکام.

نيازي به انديشيدن در اديان مختلف براي پي بردن به منزلت زن نيست چون فعلا نه من در ايران باستان زندگي مي کنم و نه شما در صحراي تازي هاي حجاز. مي توان از الگو هاي موجود در جوامع دنيا براي پياده سازي قوانين و حقوق زنان در ايران صرف نظر از دين موجود در جامعه بهره برد.