درب کنسرو بازکن برقی

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 
+ بصيره 

سلام عليکم.
با عرض شرمندگي بحث ازدواج موقت که مطرح کرديد من متوجه نميشم که چه نيازي به اين کار هست؟ به نظر مياد اين نوع ازدواج براي افرادي با شرائط خاص مفيد باشه و رواج ازدواج از نوع موقت نابساماني هايي در خانواده ها بو جود مياره . تبعات منفي اين کار خيلي سنگينه علي الخصوص براي خانمها. مثلا از لحاظ عاطفي. سوالاتي مطرحه در اين زمينه. فلسفه ي اين نوع ازدواج؟ مسايل حقوقي؟
کتاب خاصي در اين زمينه که بصورت همه جانبه و جامع کار شده باشه هست؟ يعني به تمام شبهات در زمينه ي ازدواج موقت پاسخ داده شده؟ لطفا معرفي بفرمائيد. متشکرم.

پاسخ

سلام عليکم سبب طرح بحث ازدواج موقت ملاحظه برخي از گناهکاري هايي است که در جامعه ما حتي در ميان برخي از خانواده هاي مذهبي صورت مي گيرد. برخي از جوانان ما راهي براي ازدواج دائم نمي يابند و چنان هم اهل تقيد و تعبد و تهجد هم نيستند که ايمان و عبادت، آنان را از گناهکاري مصونيت ببخشد. فشار نياز جنسي آنان را وا مي دارد که يا به زنا مرتکب شوند و يا به خودارضايي؛ در حالي که هر دو گناه بزرگي است و مثل يک لکه سياهي آينه قلب را مي پوشاند و اگر آن استمرار پيدا کند، به کلي ايمان و تدين و پاکي و تقوا را از قلب جوان محو مي کند.درست است که ازدواج موقت بي عارضه نيست؛ به خصوص در شرايط فرهنگي معاصر که جامعه ما آن را بسيار زشت مي شمارد؛ اما بالاخره راه براي جلوگيري از گناه و انحراف جوانان نيازمند ازدواج و ارضاي شهوت جنسي اشان در حالي که شرايط براي ازدواج دائم برايشان فراهم نيست، چيست؟ اگر ما مخير بشويم، ميان گناه زنا يا خودارضايي و عوارض سياه آن و ازدواج موقت و دشواري هاي آن بايد کدام را ترجيح داد؟ آيا ملاحظه دختران خياباني و پسران مبتلا به زنا و يا دختران و پسران مبتلا به خودارضايي دردآور نيست؟در زمينه ازدواج موقت آثار فراواني هست؛ اما من اثر خاصي به خاطر ندارم.موفق باشيد