آموزش پیرایش مردانه اورجینال

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
 <      1   2      
 

اشعار حافظ بيانگر نكات دقيق و ظريف و عالي عرفاني است كه تأويل آن كار هر كسي نيست چه رسد به گفتن و سرودن چنين اشعار عالية المضاميني!!

(حافظ حافظ كل قرآن بوده است و اين وصله ها بهش نمي چسبد و تهمت زدن هم گناه است.)

فردا 28 صفر است. تسليت مرا بمناسبت اين ايام پذيرا باشيد.

آخر يه روز شيعه برات حرم مي سازه

حرم براي توشه کرم مي سازه

.

.

.

كليك كنيد

پاسخ

همين طور است كه شما فرموديد.

بسم الله

سلام عليكم

نقد خوبي بود.

در سايه سار ولايت مهدي تنتان سالم و روحي پر بركت داشته باشيد

يا علي

پاسخ

به نام خدا. سلام عليكم. از لطفتان ممنون.

اين آدم هاي كوته فكر و كج انديش اصلا نبايد سراغ كتاب حافظ بروند چون لياقت و درك وفهم اشعار حافظ را ندارند. اهل مطالعه نيستند. اگر كمي از كتابهاي مطهري را بخونند(علل گرايش به مادي گري) ديگر اين اراجيف را نمي گويند.

با صاحبان اصلي فلسطين چه كساني هستند!؟ به روزم.

پاسخ

شايد منظور شما عرفان حافظ بوده است.

باسلام

در غزليات حافظ، علاوه بر عشق الهي که سرچشمه عرفاني دارد، موارد بسياري درباره عشق انساني و نشانه‏هاي آن يافت مي‏شود كه اين عشق انساني در نهايت منجر به عشق الهي مي‏شود

محبوب حافظ بايد انسان کامل باشد، استاد مطهري، در شرح انسان کامل مي‏گويد: «انسان، مانند بسياري از چيزهاي ديگر کامل و غيرکامل دارد و شناخت انسان کامل و انسان نمونه از ديدگاه اسلام، از آن نظر براي ما اهميت دارد که اگر بخواهيم يک مسلمان کامل باشيم، بايد بدانيم که انسان کامل چگونه است و سيماي معنوي انسان کامل چه مشخصاتي دارد، تا در پرتو اين شناخت‏بتوانيم خود و جامعه خود را آنگونه بسازيم. انسان کامل در اسلام يک انسان ايده‏آل و ذهني نيست، بلکه وجود عيني دارد».

استاد مطهري، پيغمبر اکرم، صلي‏الله‏عليه‏وآله، را به عنوان يک نمونه انسان کامل و بعد از ايشان حضرت امام علي، عليه‏السلام، را به‏عنوان نمونه ديگر معرفي مي‏نمايد.

التماس دعا

پاسخ

سلام عليكم. آري! در قرآن كريم نيز آمده است كه عشق به همسر آيت و نشانه الهي است و به گونه اي بيانگر اين معناست كه عشق مجازي پل عشق حقيقي يعني عشق به خداست. آيه مورد اشاره چنين است: وَ مِنْ آياتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ أَزْواجاً لِتَسْكُنُوا إِلَيْها وَ جَعَلَ بَيْنَكُمْ مَوَدَّةً وَ رَحْمَةً إِنَّ في ذلِكَ َلآياتٍ لِقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ (روم، 21)؛ و از نشانه‏هاي الهي آن است كه از خودتان همسراني را آفريد كه با آنان آرام بگيريد و ميان شما عشق و محبت قرار داد. به راستي كه در آن نشانه‏هايي براي راه يافتن به خداست، براي كساني كه انديشه كنند.

سلام ...

احسنت به اين مطلب و شما كه بهش پرداختيد....

دقيقاً چيزي بود كه ما چند روز پيش داشتيم تو كلاس سرش بحث مي‏كرديم...

ولي

به اين نتيجه رسيدم كه وقتي كسي راهش رو بد انتخاب مي‏كنه و وقتي دلايل قانع‏كننده روش تأثير نداره در واقع اينا مث اعراب جاهيلت فقط مي خوان راه كجو انتخاب كنن...

در هر حال احسنت...

دستت درد نكنه...

يا نور

پاسخ

سلام عليكم از لطف شما ممنون.

بسم الله الرحمن الرحيم

برادر بزرگوارم سلام

چنين حملاتي به آن که به حق لسان الغيب اش خواننده اند نه تازگي دارد و نه تعجب آفرين است . آنکه گنج حکمت و رموز عشق را به برکت ( دعاي شب و ورد سحري ) و ( دولت قرآن ) به دست آورد جايگاهي بالاتر از اين شبهات و آلوده گي ها دارد . اگر شعر او ( همه بيت الغزل معرفت ) نبود تا به امروز محو و نابود شده بود .

هيچ انسان شعر شناسي نيست که رواني قلم ( ايرج ميرزا ) شاعر مدح پرداز و مزحرف گوي قجري را انکار کند اما اشعار و سخنان او با تمام رواني قلمش امروز تنها در گورستان خاطرات يافت شدني است نه در قلوب عارف و عامي چراكه رنگي از وجه الله نداشت و آنچه رنگي از وجه الله نداشته باشد فانيست . ( و يبقي وجه ربك ذوالجلال و الاكرام )

درباره حضرت حافظ ( قدس سره ) سخن گفتن از ظرفيت من بيشتر است به همين دليل مناسب مي دانم تا خويش و همگان را به مطالعه کتاب مختصر اما ارزشمند ( عرفان حافظ ) اثر انديشمند متفکر ، علامه شهيد مرتضي مطهري ( قدس سره ) دعوت نمايم . بلکه گوشه اي از شخصيت جناب لسان الغيب را از قلم تواناي او به نظاره بنشينيم .

قلب و قلمتان به نور محبت حضرت دوست نوراني تر باد .

يا حق

پاسخ

به نام خدا

سلام سرورم

از بيانات ارزشمند شما محظوظ شدم. اين حملات و هجماتي كه به حافظ مي شود، بهترين خدمت به حافظ و انديشه الهي او مي‏شود. حس كنجكاوي كساني چون من را بر مي انگيزد كه در اشعار حافظ مطالعه كنم. از الطاف شما بسيار ممنونم.

 <      1   2