سفارش تبلیغ
صبا ویژن

امام باقر و امام صادق عليهما السلام: «هَلِ الدِّينُ إلَّا الْحُبُّ؛ آيا دين جز عشق است؟»(بحار الأنوار، ج66،ص237)
هركس كه تو را شناخت جان را چه كند / فرزند و عيال و خانمان را چه كند

عشق و عاشقي / عشق و محبت / حرف هاي عاشقانه  / عشق و محبت / مطالب اخلاقي  / مطالب عرفاني / تصوف و عرفان / عرفا و متصوفه

ديوانه كني هردو جهانش بخشي / ديوانه تو هردو جهان را چه كند

تازه‌ترین مطالب

مطالب آرشيو شده

مهم‌ترين لينك‌‌ها

اضطراب و بدخلقی و گناه آلودی، نتیجه دین گریزی(1)
دعوت به عبرت گیری خشونت ورزان از خلق رحمانی نبوی
واسطه گری در امر ازدواج به شیوه های مدرن
یک گفتگوی عاشقانه سیاسی
چاره اساسی عشق به جنس مخالف
عشق ورزی مرهم درد نگرانی و نومیدی
فلسفه برگزاری نماز به شکل رایج
بدعت عید الزهراء به مناسبت نهم ربیع الاول
شب قدر شب تقدیرات عاقلانه و عاشقانه
چه کار کنیم؟
چطوری حال کنیم؟
ابزار دوام عاشقی
چگونه عاشقی کنیم؟
کارنامه یکسال عاشقی
عشق در وبلاگ نویسی
[همه عناوین(116)][عناوین آرشیوشده]

عشق به خدا
عشق و اهل بیت
عشق و زن
عشق و اخلاق
عشق به اهل سنت
عشق به اهل کتاب
عشق به کافران
عشق به بدکاران
عشق به مخالفان
عشق و دین
عشق و تصوف
عشق و اندوه
عشق و دعا و نماز
عشق و آرامش و رضا
عشق و مرگ
عشق و دنیا
عشق و گناه
آواهای عاشقانه
نظریه ولایت فقیه،‏ اخلاقی یا غیر اخلاقی
اسلام و مدرنیته
کج اندیشی های دینی
لیست مطالب آرشیوه شده وبلاگ
ماهیت عشق

 

  فتاوی مراجع در زمینه عدم اجرای حکم سنگسار به جهت وهن اسلام

 

کد خبر: 237117

تاریخ انتشار: 22 فروردین 1391 - 09:25 

جمعی از مراجع عظام تقلید،به استفتای ایسنا درباره‌ی سنگسار و اینکه «آیا در شرایط کنونی می‌توان حکم جایگزینی برای مجازات سنگسار درنظر گرفت»، پاسخ دادند. پیش از این «حجت‌الاسلام موسی قربانی» قائم مقام معاون تنقیح قوانین مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون حقوقی و قضایی نیز با اعلام حذف مجازات سنگسار از قانون جدید مجازات اسلامی گفته بود که بر اساس قانون جدید در این‌ موضوع باید طبق ماده 223، به فتاوای مشهور فقها و نظرات ولی فقیه مراجعه شود.

به گزارش ایسنا، متن سوال و پاسخ آیات عظام مکارم شیرازی، نوری‌همدانی، علوی گرگانی، موسوی اردبیلی، حسینی زنجانی و جعفر سبحانی به این شرح است:

سوال: با عنایت به این‌که در حال حاضر اجرای مجازات سنگسار از سوی دشمنان اسلام و قرآن دستاویزی جهت وهن احکام شرعی قرار گرفته، خواهشمند است نظر خود را در خصوص اجرای مجازات رجم در شرایط کنونی بیان فرموده و با توجه به این‌که این حد مبنای ظاهری در قرآن ندارد، آیا به نظر حضرتعالی این مجازات جزء حدود لایتغیر الی الابد تلقی می‌شود یا احتمالا می‌توان به اقتضای زمان و مکان جایگزینی برای آن قرار داد؟.


پاسخ آیت‌الله نوری همدانی:

در فرض سوال، همانطور که قبلا هم جواب داده‌ایم حکم الهی تغییرپذیر نیست و کیفیت اجرای آن بستگی به نظر حاکم شرع دارد.

پاسخ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی:

ما قبلاً نیز گفته‌ایم که در شرایط فعلی می‌توان جایگزین کرد.

پاسخ آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی:

سوال جنابعالی پیشینه دیرینه دارد و ما در کتاب حدود به طور گسترده از آن سخن گفتیم که اجمال آن این است: 1- ثبوت زنای محصنه شرایطی دارد که غالبا امکان‌پذیر نیست یعنی چهارنفر با چشم خود ببینند که مرد بیگانه با زن در آن موضع با هم جمع شده‌اند. 2- راه‌هایی برای تخفیف وجود دارد؛ یکی از آن راه‌ها این است که اگر از گودال گریخت، تعقیب آن حرام است. 3- اگر حاکم شرع احساس کرد اجرای حکم به این شیوه مشکلاتی دارد می‌تواند به نحو دیگری اجرای حد کند. والله العالم

پاسخ آیت‌الله العظمی علوی گرگانی:

در صورتی که حاکم شرع تشخیص دهد که اجرای این حکم موجب وهن اسلام و بی‌احترامی به آن است و موجب ضرر به اصل دین است می‌تواند آن را تغییر دهد اما اصل حکم سنگسار در فقه اسلام ثابت است، حتی اگر به طور صریح در قرآن ذکر نشده باشد و اصل این حکم تغییر ناپذیر است.

پاسخ آیت‌الله موسوی اردبیلی:

مجازات رجم قابل تغییر نیست ولی چنان چه اجرای آن بر خلاف مصالح اسلام و مسلمین باشد فقیه جامع الشرایط می‌تواند حکم به عدم اجرای آن بدهد.

پاسخ آیت‌الله العظمی حسینی زنجانی:

چنانچه به نظر فقیه جامع الشرایط اجرای حکمی در جامعه به دلیل عدم آمادگی فکری عموم مردم موجب سستی در اعتقاد و اصل اسلام می‌شود، در این صورت حفظ اسلام اهم است و اجرای حکم باید تا استحکام عقاید مسکوت بماند. مضافا اینکه قاعده «تدرء الحدود بالشبهات» در مورد این مساله جاری است، گرچه فقهاء مفاد قاعده را در شبهات موضوعیه گفته‌اند ولی بنا بر تسلم و قبول این قاعده که متخذ از عین روایت است شبهه اطلاق داشته و شامل شبهه حکمیه نیز می شود یعنی اجرای حکم در شرایطی که عدالت اجتماعی به طور کامل اجراء نمی‌شود محل شبهه است چون اصل حاکم عدل است که ما هنوز با آن فاصله زیادی داریم. والله العالم


 
   نويسنده:   قلبی خواهان عشق

نظرهاي شما ( )

 (سه شنبه 91 فروردین 22 ساعت 9:48 عصر)

 

  عبرت والدین و مسئولان از پناهندگی یک دختر مسلمان به بیگانگان

 

نرگس کلهر، دختر یکی از مشاوران احمدی نژاد چهار ماه پیش برای نمایش فیلمش در یک جشنواره حقوق بشری به آلمان سفر کرد و دیگر به ایران برنگشت. بی بی سی با او مصاحبه ای ترتیب داده است که باید با دیده تأمل و عبرت به آن نگریست. باید مسئولان کشور و پدر و مادرها توجه کنند که آنها علیرغم گذشت 30 سال از انقلاب چه کار می کنند که یک دختر مسلمان به انقلاب و اسلام معترض می شود و یک کشور بیگانه را با وجود غربت بر کشورش ترجیح می دهد. گزیده ای از این مصاحبه از این قرار است:

خانم کلهر! شما از چه زمانی خود را یک معترض حس کردید، یا به اصطلاح رایج در ایران خود را در جمهوری اسلامی ایران غیرخودی حس کردید؟

فکر می کنم که نهایت این احساس دقیقا بعد از انتخابات بود و نه فقط برای من، برای خیلی از هم سن و سال های من. قبل از آن ما همیشه اعتراض داشتیم، شاکی بودیم، ولی مساله این بود که خیلی از چیزها را پذیرفته بودیم، ولی نهایت اجحاف برای ما، اتفاقاتی بود که در انتخابات پیش آمد و دیگر نمی توانستیم ساکت باشیم.

یعنی شما قبل از انتخابات از وضع راضی بودید؟

راضی که نمی شود گفت. مشکل ما فقط این نبود که حقوق بشر، بالاخص برای خانم ها رعایت نمی شود. ساده ترین مسایل برای ما مشکل بود، ولی به آن حد نرسیده بودیم که برای رسیدن به حق خود بجنگیم.

یعنی به نظر شما، لااقل بخشی از جوانان ایرانی قبل از انتخابات، از وضع ناراضی بودند اما بعد از انتخابات معترض شدند؟

دقیقا همین طور است. در واقع می شود گفت یک سری بغض ها بود که جمع شد و یک جا ترکید.

ولی خانم کلهر، پدر شما مشاور ارشد محمود احمدی نژاد بود و در خانواده ای زندگی می کردید که خیلی به حاکمیت نزدیک بودید و قاعدتا بایستی از یک امتیازاتی در جامعه برخوردار می بودید که دیگران احتمالا نبودند. شما چرا ناراضی شدید؟ مشکل شما چه بود؟

واقعیت این است که برای من هیچ امتیازی وجود نداشت. من حتی برای اینکه بتوانم خرج زندگی ام را دربیاورم، مدت سه سال فیلمبردار مجالس عروسی بودم و فیلم های عروسی را تدوین می کردم و وقتی رئیس آنجا فهمید من دختر چه کسی هستم، من را از کار بیرون کرد. البته خیلی محترمانه. ترسید که من می روم و گزارش می دهم که اینها مثلا گاهی اوقات به عروسی ها قاطی می روند.

یعنی من نه تنها چیزی به دست نیاوردم بلکه خیلی جاها موقعیت های زندگی ام را از دست دادم و اصلا هم ناراحت نیستم. حالا کاراکتر پدرم این طور بود، یا سیستم این طور بود که من به خاطر طرز پوششم، به خاطر افکارم نمی توانستم در آن بخشی قرار بگیرم که پدرم رفت و آمد داشت، حتی با وجود آنکه پدرم در سینما خیلی آشنا داشت، ولی خودم هم نخواستم که این اتفاق بیفتد. ترجیح می دادم که کار دیگری بکنم، پولم را از راه دیگری دربیاورم ولی برای فکر خودم فیلم بسازم.

چطور بود که شما متفاوت بودید؟ اشاره کردید که به علت شیوه زندگی و نحوه پوششتان نمی خواستید که مثل بقیه و وابستگان به حکومت باشید. چرا؟ چرا در خانواده شما که خیلی نزدیک به حکومت بود، این طور بودید؟ به شما ایراد نمی گرفتند؟

ما همیشه و مخصوصا این اواخر مساله حجاب را داشتیم و یکی از چیزهایی بود که پدرم همیشه از آن ناراضی بود. البته نه من و نه خواهرم هیچ وقت به طرز عجیب و غریبی از خانه بیرون نرفته بودیم. ولی خب، مساله این بود که به هر حال ظاهر ما متفاوت بود و فکر نمی کنم که الان بشود عواملش را گفت.

بالاخره پدر، مادر، جامعه، قشری که ما در آن بزرگ شده بودیم، اینها همه موثر بود. خواهران من از بچگی موسیقی کار کرده اند. رفت و آمد ما با قشری نبود که در سیاست باشند، بیشتر طیف متفکر و اهل هنر بودند. اینها روی ما تاثیر گذاشت. بالاخره کتاب هایی که ما از بچگی خوانده بودیم، باید در آینده روی ما تاثیر می گذاشت که حداقل این طور نباشیم که به ما بگویند این جور باش، این جور بپوش و ما هم بگوییم چشم. باید از خودمان تفکری می داشتیم و همین طور هم شد و همین راه هایمان را از هم جدا کرد.

چه چیزی شما و جوانان هم سن و سال های شما را در جامعه ای مثل ایران بیشتر آزار می دهد؟ از جامعه چه می خواهید که به شما نمی دهد و شما را معترض می کند؟

واقعیت این است که ساده ترین ارکان حقوق بشر، حتی نه همه اش، فقط چند موردش خواسته این ملت است. خواسته من به عنوان یک دختر ایرانی نیست، خواسته این ملت است.

بعد از اینکه دوره مدرسه برای یک جوان تمام می شود و می آید توی جامعه و می بیند که چه چیزهایی به او گفته اند و در جامعه چه چیزهایی اتفاق می افتد، متوجه می شود که این سیستمی که در آن به سر می برد، زندگی نیست. بخصوص وقتی که اینترنت آمد و یک جورهایی دروازه های مجازی ایران به روی دنیا باز شد، ما کاملا با یک قیاس کوچک می فهمیدیم که ما فقط داریم اذیت می شویم.

حتی بحث ما فقط این نیست که چرا رای ما را نخواندید و یک رای دیگر را خواندید. ساده ترین حقوقی را که یک انسان می خواهد دارید از ما می گیرید. این خواسته مردم است و فکر نمی کنم که مختص جوانان باشد.

شما به هر حال در جمهوری اسلامی ایران، تحت نظام اسلامی متولد شدید، در آنجا بزرگ شدید. از دوره کودکستان تا دانشگاه به شما تعلیم ها و آموزش های اسلامی دادند. قاعدتا نسل جوان ایرانی باید بیش از نسل جوان هر کشور اسلامی دیگر اسلامگرا باشد. چی شد که در جامعه ایران برعکس شده است؟

من شناختی که از پدرم داشتم به عنوان یک هنرمند او را می شناختم. من مشکلی با اسلام ندارم. همین جا هم که درخواست پناهندگی کردم، گفتند می توانی بنویسی که مذهبی نداری. گفتم که نه، من مشکلی با اسلام ندارم. من مشکلم با شیوه اجراست. اینکه هر کسی چه اعتقاد قلبی دارد، به خودش مربوط است. من معتقدم در هیچ جامعه ای نباید لباس شهرت پوشید. اگر در جامعه ایران سنت بر این است که لباس باید طوری باشد که انگشت نما نشود، من می پذیرم. در جامعه غرب هم من قوانین را می پذیرم. اعتقاداتم مال خودم است. اما اینکه یک سیستم بر مبنای اسلام یا هر دین دیگری به من امر و نهی کند و تمام چیزهایی را که در طول تاریخ بشر، ضد بشریت اعلام شده، پشت سنگر این دین اعمال کند خب می تواند هر کسی را برانگیزد. آدم پس از رسیدن به بلوغ فکری می تواند برگردد و بگوید نه، این اسلام نیست. حداقل بگویید که دیکتاتورید. می پذیرم. همان طور که هیتلر دیکتاتور بود. ولی اینکه بگویید که پشت این، اعتقاداتی است که برای همه ما ریشه در خانواده و زندگی مان داشته، پذیرفتنی نیست.

یعنی می گویید از اسلام برای قدرت سوء استفاده می شود؟

دقیقا. برای اعمال حرفشان و برای سیطره قدرتشان.

یعنی جوانانی مثل شما هیچ دشمنی و یا انتقادی نسبت به نفس دین اسلام ندارند و فکر می کنند کسانی که در حکومت هستند از دین اسلام سوء استفاده می کنند؟

مسلما. البته اینکه نفس دین اسلام دقیقا چیست خودش ابهامات خیلی زیادی ایجاد کرده است. واقعیت این است که من خودم از یک جایی زده شدم؛ چون می گفتم اگر اینها اسلام است، پس وای بر اسلام. اگر نماد اسلام این است که اگر کسی حرف زد، باید اعدام شود پس باید به آن تاسف خورد. ولی واقعیتش این است که این امر کاملا شخصی است. مذهب کاملا شخصی است.

فکر می کنید چقدر این شیوه برخورد شما با جامعه و بخصوص با اسلام، گسترده است؟ چقدر مشابه برخورد جوانان است؟

می توانم استناد کنم به جمعیت و مردمی که از خانه هایشان بیرون آمدند با تمام فشارهایی که بود بالاخص پس از انتخابات. می شود به این مردم استناد کرد. یعنی احتیاج به اثبات ندارد. این مردم نشان دادند که اعتقاداتشان را دارند، برایشان هم یک سری چیزها مهم است و به خودشان هم ربط دارد.

ولی موضعشان در برابر این حکومت این است که شما دارید ظلم می کنید و ظالم نمی تواند این قدر بماند. شاید کافر بتواند حکومت کند، ولی ظالم دیگر نمی تواند بیشتر از این ظلم کند.

شما هیچ وقت تلاش کردید که این نارضایی را در برابر مسایلی که در جامعه اتفاق می افتد و اعتراضی را که نسل جوان مثل شما دارند با پدرتان در میان بگذارید و آگاهش کنید که جوانان مملکت، که اکثریت جمعیت را تشکیل می دهند به زعم شما این گونه فکر می کنند و باید کاری کرد؟

نه متاسفانه. واقعیتش این است که از زمانی که من یادم است، همیشه پدرم می گفت که ما آدم بشویم. اینکه من به عنوان یک دختر بیست و چند ساله بروم به پدرم بگویم که من این طور فکر می کنم، یک رفتار کاملا ساختار شکنانه است و هیچ جوابی نداشت. او شخص اول خانواده و کل تفکر خانواده است. یا می پذیری یا مردودی.

ولی تا آنجا که شما می دیدید، پدرتان این مسایل را می دانست، نمی دانست یا نمی خواست بداند؟

ترجیح می داد نداند. مشخص بود. وقتی که همین فیلمم را ساختم، فیلمنامه ام روی میز بود و پدرم تصادفی دیده بود و خیلی شاکی به مادرم گفته بود که این چرا در مورد کافکا فیلم می سازد. اینها نهیلیست هستند و این چرا چنین کاری می کند. بارها و بارها به من گفته بود که چرا در جشنواره های نور و نبوت و رضوی ... که هر هفته فراخوانش می آمد شرکت نمی کنی و خودش متوجه شده بود که نه، نرگس ترجیح می دهد یا اصلا کاری نکند یا اگر هم می کند، کاری را بکند که خودش می خواهد. پس بهتر است در باره اش حرفی نزد که فاصله حفظ شود.

ولی در دور اول انتخابات ریاست جمهوری که آقای احمدی نژاد انتخاب شد، پدر شما به عنوان مشاور آقای احمدی نژاد حرف هایی زد که خیلی ها تعجب کردند. مثلا گفت خواننده های لس آنجلسی می توانند در ایران کنسرت بدهند یا خیلی از افراد که به عنوان مخالفان و ضد انقلاب خوانده می شدند، به کشور برگردند. یا همان حرف هایی که آقای احمدی نژاد هم گفت که مشکل جوان ها به هر حال، مشکل شکل و قیافه و رنگ مو نیست. شما فکر می کنید این حرف ها، حرف های فرصت طلبانه ای برای خرید رای برای آقای احمدی نژاد بود یا اینکه واقعا به این حرف ها اعتقاد داشت؟

باید ببینیم بعدش چه شد.

ولی هیچ کس از شما نزدیک تر نبود که بداند واقعا اعتقاد داشت یا نه؟

یک جمله داشت که نباید جوان ها را به جرم جوانی گرفت. من خودم یک روز ساعت ? صبح در میدان ونک داشتم می دویدم که به مینی بوس برسم و فقط به خاطر اینکه یک خانم بودم که داشتم می دویدم، گشت ارشاد مرا گرفت.

ممکن است مردم در جامعه ای مثل ایران در چنین موقعیتی نباشند و رسانه ای نباشد که دولتمردان و مشاوران آنها بیایند و در آنجا پاسخگو باشند. ولی شما که در خانه خود بودید و در خانه می توانستید این سوال ها را از پدرتان بپرسید. هیچ وقت پرسیدید؟ بخصوص در این مورد سوال آخر؟

نه. من شناختی که از پدرم داشتم به عنوان یک هنرمند او را می شناختم. پنج سال پیش من نمی دانستم که احمدی نژاد کیست. خیلی از ماها نمی دانستیم. همه می دانستند که مهدی کلهر کیست، ولی نمی دانستند احمدی نژاد کیست.

وقتی که پدر من این حرف را زد، من به عنوان یک دختر گفتم باریکلا. دارد یک اتفاقی می افتد. بعضی از استادانم به من گفتند که پدرت دارد یک کارهای خوبی می کند و من هم گفتم امیدوارم همین طور باشد. ولی بعدها فرصت نشد به پدرم بگویم پدر برای ملتی که به خاطر حرف تو به احمدی نژاد رای دادند و امروز ناراضی اند، امروز چه داری که بگویی؟ ولی متاسفانه فرصت نشد که این را بگویم.

ولی خب البته پدر شما مسئول اجرایی نبود. می توانست وعده بدهد ولی خب کس دیگری قرار بود این وعده ها را اجرا کند. شما فکر می کنید که مشکل این بود که ایشان باور داشتند که باید این اتفاقات بیفتد، اما بعد وقتی که آقای احمدی نژاد انتخاب شد، مخالفت کرد؟

خوشبینانه ترین حالت همین است که دوست دارم فکر کنم که پدر می خواست این اتفاقات بیفتد و حرف هایش وعده و وعید برای گرفتن رای در انتخابات نبود.

گفتید که از قبل از انتخابات روی این فیلم کار کرده بودید. یعنی این ذهنیت را در مورد مسایل حقوق بشر در ایران داشتید. قبل از اینکه پناهنده بشوید، تلفن هایی به شما شد و کسانی گفتند که به ایران برنگردید. شاید همین مساله باعث پناهندگی شما شد؟

حکومت در ایران فکر می کرد که هر کسی از ایران برود بیرون، دیگر رفته است و هر کسی مشکل دارد بلند شود و برود بیرون. ولی به این فکر نکرد که ریشه این آدم ها در این مملکت است و مسلما برای احقاق حقوقشان تلاش خواهند کرد.

من در دادگاه پناهندگی ام هم گفتم. از من پرسیدند که اگر به ایران برگردی، کشته می شوی. من همان جا هم گفتم بحث کشتن من نیست.

پدرتان گفته بود که دشمنان ایران شما را اغفال کرده اند و شما الان یک آلت دست تبلیغاتی شده اید در دست دشمنان ایران علیه این کشور. جواب شما به پدرتان چیست؟

واقعیتش این است که من همان موقع هم گفتم خیلی دوست دارم که این دشمنان را ببینم و ببینم کی هستند. چون من که چیزی ندیدم از این دشمنان. آن موقع هم توی کمپ بودم و گفتم اگر دشمن هست، پس چرا من مثل هر کس دیگری در کمپ هستم.

خانم کلهر، شما حالا به آلمان پناهنده شده اید و عملا راه برگشت خود به ایران را بسته اید. شما گفته اید می خواهید برای بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران تلاش کنید. دقیقا چه کار می خواهید بکنید؟ چه برنامه ای دارید؟

برنامه من همان است که در ایران هم انجام داده ام. من در زمینه فیلمسازی کار می کردم؛ با همه شرایط سختی که در ایران بود، نمی شد مجوز گرفت و ... همان کار را ادامه می دهم فقط با این تفاوت که زمینه ای برای من باز شده است. شرایطی که خودم در آن بوده ام و شرایطی که ?? سال است ایرانی های خارج از ایران با آن روبه رو شده اند. این مساله ای است که کمی نادیده گرفته شده است.

حکومت در ایران فکر می کرد که هر کسی از ایران برود بیرون، دیگر رفته است و هر کسی مشکل دارد بلند شود و برود بیرون. ولی به این فکر نکرد که ریشه این آدم ها در این مملکت است و مسلما برای احقاق حقوقشان تلاش خواهند کرد. این مقوله ای است که در آن تلاش می کنم. البته در زمینه فیلمسازی. کاری که دارم انجام می دهم.


 
   نويسنده:   قلبی خواهان عشق

نظرهاي شما ( )

 (چهارشنبه 88 بهمن 28 ساعت 10:34 صبح)

 

   1   2   3   4   5   >>   >

صفحه اول | ایمیل |   RSS  

 

نمایش تصویر در وضیعت عادی

 

اینجا سرای قلبی خواهان عشق الهی است. او می‏خواهد به گرد خانه عشق الهی طواف کند. از گناه و ستیزه‏جویی بپرهیزد و عطر محبت و مدارا و وحدت و اخلاص بیافشاند:‏ «فَلا رَفَثَ وَ لا فُسُوقَ وَ لا جِدالَ فِی الْحَجِّ»(بقره،197). هدف او این است که خود و خلق خدا را به عشق الهی سوق دهد؛ چرا که دین چیزی جز عشق الهی نیست: «هَلِ الدِّینُ إلَّا الْحُبُّ؛ آیا دین جز عشق الهی است؟». تمام اعمالی که ما انجام می‏دهیم برای نیل به قرب و وصال الهی است. به پیامبر اسلام‏(ص) نیز فرمان داده شده است که مزدی جز این را از خلق بر رسالتش نخواهد: «قُلْ لا أَسْئَلُکُمْ عَلَیْهِ أَجْراً إِلاَّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبى»(شوری،23). او می‏کوشد، به دین با عینک محبت، مدارا، اخلاق، عرفان و وحدت شیعه و سنی بنگرد و از همه آموزه‏های دینی تفسیری عاشقانه و عارفانه به دست بدهد. عشق و عرفانی که آبشخوری جز آیات و روایات ندارد. ان شاء الله

 

شمار بازدیدها

امروز: 19 بازدید
دیروز:
15 بازدید
کل بازدیدها:
1017073 بازدید

 

معرفی

 

دسته بندی مطالب

 
لینک های پاسخگو به پرسش های دینی
بانک پرسش و پاسخ واحد پاسخ به سئوالات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی | بانک پرسش و پاسخ دانشجویی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها  |  بانک پرسش و پاسخ مرکز مطالعات و پژوهشهای حوزه |  پایگاه پرسمان قرآنی | ستاد پاسخگویی به مسائل مستحدثه دینی | بانک پرسش و پاسخ موسسه تحقیقاتی ولی عصر عج | بایگانی پاسخ های مرکز تحقیقات علوم اسلامی پایگاه حوزه نت | بانک پرسش مؤسسه در راه حق | بانک پرسش و پاسخ موسسه تحقیقاتی ولی عصر عج | بانک پرسش و پاسخ ستاد اقامه نماز | بانک پرسش و پاسخ ارتباط شیعی | بانک پرسش و پاسخ مرکز پژوهشهای اعتقادی  به زبان عربی | بانک پرسش مرکز اطلاع رسانی امام مهدی عج الله تعالی فرجه  | بانک پرسش مرکز تخصصی امامت و مهدویت  |  بانک پرسش ها و پاسخ های قرآنی پایگاه موج نور
 
لینک های وبلاگ ها

عاشق آسمونی
زمزمه لحظات زندگی
اگه باحالی بیاتو
فرزانگان امیدوار
(( همیشه با تو ))
لحظه های آبی
((( لــبــخــنــد قـــلـــم (((
فصل انتظار
پرسه زن بیتوته های خیال
زمینیان آسما نی
خدمات فرهنگی و کامپیوتری قائم رایانه
سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی
مذهبی فرهنگی سیاسی عاطفی اکبریان
دست خط ...
آخرالزمان و منتظران ظهور
جمله های طلایی و مطالب گوناگون
اعتقادات و باورهای دینی
مهاجر
مدهامتان: علوم و معارف قرآن و حدیث
جلوه او
منتظر ظهور
هو اللطیف
صبح مشتاقان
سیب سرخ
*پرواز روح*
هادرباد شناسی (روستایی در شرق شهرستان بیرجند)
بندیر
یاران در حریم یار
پرورش شتر مرغ
همه برای یکی یکی برای همه
لنگه کفش
عاشقانه می گویم
نهان خانه ی دل
بی عشق!!!
پرواز تا یکی شدن
دل ‏تنگی
حبل المتین
قرآن درمانی
خندون
اخبار و مطالب خواندنی
پایگاه اینترنتی دیتا
هم نفس
همسخن
نمازخانه بوستان بهاره
عاشقان
آخرین روز دنیا
هه هه هه.....
حنا، دختری با مقنعه
معراج ستاره ها
بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد.
آل یس
مهر بر لب زده
کلبه تنهایی
دختری در راه آفتاب
.:: رایحه ::.
دانشگاه آزاد الیگودرز
پژواک
یاران
از شیر مرغ تا جان آدمیزاد
یک کلمه حرف حساب
عشق الهی
شب و تنهایی عشق
هیات محبان بقیةالله عجل الله تعالی (شهرک آب ساری)
حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد
آقاشیر
دریـــچـــه
عشق در کائنات
روانشناسی آیناز
آوای قلبها...
صفحه پزشکی عمومی
امام مهدی (عج)
اسوه ها
کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد !
خبر روز
تکنولوژی کامپیوتر
یادداشتها و برداشتها
ستاره
جاده خاطره ها
پرسپولیس زلزله
ما صاحبی داریم
.: شهر عشق :.
سکوت سبز
عشق یار
پرنسس زیبایی
رنگارنگه
قصه بچه بسیجی
گنجینه
دخترک
سین جیم های اخلاقی
رمز موفقیت
دنیای من پر از عکس و حرف نگفته
عکس سرا- فقط عکس
گل نرگس...مهدی فاطمه
فقط خدا را عشقه
فقط عشقو لانه ها وارید شوند
واژه های انتظار
منطقه آزاد
اخرین سکانس -مجموعه شعرهای من-
اهل همین نزدیکیا ...
یادداشتهای فانوس
دوست یابی نرم افزار دوست یابی ویژگی های یک دوست
یادداشتهای من
دست نیاز ....
یک
فضول نامه
روستای زیارتی وسیاحتی آبینه(آبنیه)باخرز
سایه سیاه
دلداده
ایحسب الانسان ان یترک سدی
رازهای موفقیت زندگی
یاد ارباب حسین علیه السلام
تازه ترین ها
رند
طوفان زده دشت جنون
آسمانی
کسب درآمد اینترنتی
کسب درآمد اینترنتی
بانو
وبلاگ تخصصی فیزیک
برادران شهید هاشمی
پاک دیده
آدمک ها
فطرس
اسطوره عشق مادر
جاء الحق و زهق الباطل
نور
یا قائم آل محمد(ص)
پنجره چهارمی ها
اتاق ابی
بسیجی 57
حرم دل
توشه آخرت
جزتو
شورعشق
Manna
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
پرسش مهر 8
ساحل نشین اشک
عطش (وبلاگ تخصصی ماه محرم و صفر)
عطش
پیمان دانلود
کبوتر نامه بر
جک ، اس ام اس و عکس در خنده سرا
اس ام اس جدید/ پـَـــ نَ پـَـ/ پیامک جدید
کلبه تنهایی
نفس
ثقلین
السلام علیک یا حبیبی یا رسول الله !
آدم و حوا
تریبون آزاد
گروه اینترنتی جرقه داتکو
شهید قنبر امانی
نه/ دی/ هشتاد و هشت
وبلاگ هواداران نیوشا ضیغمی دختر آفتاب
لنده، سلیمان شهرویی
ماه ومهر
شبکه های کامپیوتری رجیستری ویروس نویسی
.: هواداران دو آتیشه ی استقلال :.
راه های و فواید و تاثیر و روحیه ... خدمتگذاری
مکاشفه مسیح
ساحل آرامش
گلی از بهشت
کلبه حقیرانه من
پاتوق دخترها
بزرگترین لینک باکس
آ ینه
وبلاگ همه کاره
بهونه های بارونی
مثلث یک ضلعی
برنامه ریزی روستایی در ایران
کلان شهر
کان ذن ریو کاراته دو ایلخچی
هلو
اهلبیت (ع)،کشتی نجات ما...
کیمیا
ایران من
اخراجیها
یاوران مهدی عج دهکده آگهی
سایت محمد رضا آقابیگی
نوری چایی_بیجار
هرچه می خواهد دل تنگت بگو
سرباز سبز امام خامنه ای
هیئت
همه چیز از همه جا
حباب زندگی
ثانیه
تفاوت!
لپ تاپ
به دادم برس
هر چی تو بخوای
مهربانی
زمزمه تنها
ستاره خاموش
دوستان همدم
دست نوشته
نوستالوژی دل ....
خبر هفته
حرفهای آسمانی
صدای راوی
وحی منزل
حرفهای آسمانی
نفحات

حدیث عشق
جاوا کده
سکوت پرسروصدا
خفن نت
نگاهی دیگر
شب‏های مهتابی ـ شب های غمبار زینب(س)
انجمن علوم مهندسی پلیمر و شیمی ایران
لبیک شاه علقمه
خفن
چشم انتظار
مسافر آسمان
مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی
تاریخ تولد : 07/01/1386
وحیده
خط بارون
محمد امیدواری ابرقویی
لــعل سـلـسـبیــل
اخبار دنیای عشق
صل الله علی الباکین علی الحسین
تنها عشق منی
تراب
پر شکسته
خوش مرام
زورخانه بابا علی
فدایی سید علی
سکوت عشق
صدای آشنا و دل امیدوار
انتظار نور
برو بچه های ارزشی
جالب و دیدنی...!!!
وکیل دادگستری و مشاور حقوقی
عشق سرخ
مقاله های تربیتی
ndayeeshgh
Sea of Love
وبلاگ گروهی ائمه اطهار
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
دوزخیان زمین
هیئت حضرت علی اکبر(ع)
سرخ بی نهایت
گنجینه
حفاظ
شیدایی
تخته سیاه
mansour13
پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h
موهیول
زندگی با عشق معنی پیدا میکند
روان شناسی کودک
آوای ققنوس
دوباره سبز می شویم...
آرزوی وصــــــال
پیام ها و پیامک های زیبا
عکس میخوای کلیک کن
شهیدالسید عباس الموسوی
*به اسبفروشان خوش آدید*
صدای پای آب
امپراتوری هخامنشیان
*مظلومیت اهل البیت(علیهم السلام)*
عطاری عطار
نان ، عشق ، موتور هزار
مذهب
امام حسین (ع)
دانستنیها
همیشه منتظرت هستم ، ای عدل وعده داده شده...
خانه سلامت
موجودات زنده
حاج جمال
به بهترین وبلاگ سرگرمی خوش امدید
عکس
عــــشقـــــولـــــک
آسمان سرخ
گلهای د نیا
تفسیر آیات مهجور
یا زهرا(س)
پری دریایی
رد پای...
به دلتنگی هام دست نزن
چه زود دیر میشه
همولایتی
اسمس بارون
عاشقانه
نورهدایت
جیگر نامه
امیدزهرا
دیونه باران
صبح دیگری در راه است ....
* امام مبین *
فلورانس مهربون
دوستانه
مهرکجاست
عشق من هیچ وقت تنهام نزار
حرف های قشنگ
گل پیچک
قـــــــقــــــــنــو س
مشکلات جنسی
رویاهای یک معلم