mp3 player شوکر

نام:
ايميل:
سايت:
   
متن پيام :
حداکثر 2000 حرف
كد امنيتي:
  
  
   1   2   3   4      >
 

هيچ نوشدارويي شگفت تر از عشق نيست ونوشداروي عشق تنها در دستان اوست.

اوکه نامش خداوند است.

وعشق شهد خداوند است

آيا مايل به نوشيدن اين شهد هستي؟

با اين نظرات زيبا و وب زيبا منتظر آمدنت هستم

سلام موفق باشيد

سلام

مطالب وبلاگتون رو خوندم عالي بود

خوشحال ميشم اگه يه سري به وبلاگم بزنيد

دوست عزيز سلام از اينكه مرا جزء دوستانت قرار دادي سپاسگزارم و اما در مورد پست فعلي شما با آيات كريمه قران و استناد به بزرگترين كتاب آسماني بشريت وظايف يك مومن را برشمرديد و زحمت زيادي براي اين پست كشيديد . اما يك سوال دارم چند درصد از مردم ما از مومنان امروزي عالمان به عمل هستند؟ متاسفانه من خودم كه سالهاست در جامعه هستم و با مردم سر و كار دارم شايد باورتان نشود بيشتر فساد را در افرادي مي بينم كه دم از دين و دينداري مي زنند. تظاهر و ريا شده پيشه اي براي موفقيت و پيشرفت در جامعه. جامعه ما پذيرنده چنين افرادي شده است مي بينيم كساني كه در ظاهر ما به سرشان قسم مي خوريم اما دو روز بعد مي بينيم كه به جرم هاي مختلف سر از زندان در مي آورند.برادرم بايد از خودمان شروع كنيم . نه اينكه براي كارهاي خلافمان رنگ و بوي شرعي بدهيم. به يكي از همكاران تذكر دادم فلاني تو داري از امكانات اداره استفاده شخصي مي كنيد و اين مشكل شرعي دارد. توقع داشتم همكارم كه حاج آقا بود و همه او را به دينداري و انقلابي مي شناختند جوابي قانع كننده دهد كه گفت: من بيش از حقوقم دارم كارم ميكنم. حقوق واقعي را نمي گيرم. حالا اگر براي كاري اداري بيرون ميروم و كار شخصي ام را هم انجام دهم .... خلاصه ديگر ساكت شدم. چي بگويم برادر بزرگوار؟

پاسخ

به نام خدا و با سلام بر دوست عزيزم! من نيز با عقيده شما موافقم مبني بر اين كه ما بايد از خودمان شروع كنيم و بعد اگر توانستيم ديگران را نيز دستگيري و راهنمايي كنيم. به طور طبيعي وظيفه عالمان ديني در اين زمينه مشكل تر است. آنان به جهت اين كه سمت الگويي براي ديگران دارند، اگر دچار خطائي بشوند، خطاي آنان نزد خداي تعالي مضاعف(دو برابر) محسوب خواهد شد؛ چنان كه خداي تعالي همين موضوع را درباره همسران پيامبر اسلام(ص) يادآور شده است. در سوره احزاب فرموده است: اگر شما گناهي مرتكب بشويد، به طور مضاعف حساب مي شود. به همين رو خدا از آنان به طور خاص خواسته است كه در پاكي خود بكوشند و پليدي را از خود دور كنند. موفق باشيد.

بسمه تعالي
ثبت نام بخش وبلاگ نويسي ششمين جشنواره ره آورد سرزمين نور آغاز شد.
جهت کسب اطلاعات بيشتر و ثبت نام مي توانيد به وبلاگ راهيان نور (دبير خانه بخش وبلاگ نويسي جشنواره )مراجعه کنيد.

آدرس وبلاگ:
http://www.rahianenoorblog.persianblog.com

با تشکر
مهدي حق وردي

+ خادم الحوراء 

استاد اخر ان روايت چه شد؟همچين چيزي اصلا داريم يا از جيبشان در اورده اند؟تازه ميگويند رسول خدا هم گفته است!مگر ميشود رسول خدا بگويد به کسي دشنام دهيد؟انهم به بندگان خدا که خدا همه ايشان را عاشقانه دوست ميدارد؟

پاسخ

به نام خدا و با سلام. به عرض برسانم كه علماي ما روايت مذكور را صحيح دانستند. منتها بايد به خاطر داشت كه بدعت آوردن چيزي در دين كه مقابل سنت باشد. توضيح بيش تر را در بحار ملاحظه فرماييد.- بحار الأنوار - العلامة المجلسي ج 17 ص 202 : 41 - كا : عن محمد بن يحيى ، عن محمد بن الحسين ، عن أحمد بن محمد بن أبي نصر عن داود بن سرحان ، عن أبي عبد الله عليه السلام قال : قال رسول الله صلى الله عليه وآله : إذا رأيتم أهل الريب والبدع من بعدي فأظهروا البراءة منهم وأكثروا من سبهم ، والقول فيهم والوقيعة ، وباهتوهم كيلا يطمعوا في الفساد في الاسلام ، ويحذرهم الناس ولا يتعلموا [ ن ] من بدعهم يكتب الله لكم بذلك الحسنات ويرفع لكم به الدرجات في الاخرة ( 1 ) . بيان : كأن المراد بأهل الريب الذين يشكون في الدين ويشككون الناس فيه . بالقاء الشبهات ، وقيل : المراد بهم الذين بناء دينهم على الظنون والاوهام الفاسدة ، كعلماء أهل الخلاف ويحتمل أن يراد بهم الفساق والمتظاهرين بالفسوق فان ذلك مما يريب الناس في دينهم ، وهو علامة ضعف يقينهم ، في القاموس : الريب صرف الدهر والحاجة والظنة والتهمة ، وفي النهاية الريب الشك وقيل : هو الشك مع التهمة ، والبدعة اسم من الابتداع كالرفعة من الارتفاع ثم غلب استعمالها فيما هو نقص في الدين أو زيادة كذا ذكر في المصباح . وأقول : البدعة في الشرع ما حدث بعد الرسول صلى الله عليه وآله ولم يرد فيه نص على الخصوص ، ولا يكون داخلا في بعض العمومات أو ورد نهي عنه خصوصا أو عموما فلا تشمل البدعة ما دخل في العمومات مثل بناء المدارس وأمثالها الداخلة في عمومات إيواء المؤمنين وإسكانهم وإعانتهم وكانشاء بعض الكتب العلمية والتصانيف التي لها مدخل في العلوم الشرعية ، وكالالبسة التي لم تكن في عهد الرسول صلى الله عليه وآله والاطعمة المحدثة فانها داخلة في عمومات الحلية ، ولم يرد فيها نهي ، وما يفعل منها على وجه العموم إذا قصد كونها مطلوبة على الخصوص كان بدعة كما أن الصلاة خير موضوع ويستحب فعلها في كل وقت ولما عين عمر ركعات مخصوصة على وجه مخصوص في وقت معين صارت بدعة ، وكما إذا عين أحد سبعين تهليلة في وقت مخصوص على أنها مطلوبة للشارع في خصوص هذا الوقت بلا نص ورد فيها ، كانت بدعة . ( هامش ) ( 1 ) الكافي ج 2 ص 375 . ( ) / صفحة 203 / وبالجملة إحداث أمر في الشريعة لم يرد فيها نص بدعة ، سوء كانت أصلها مبتدعا أو خصوصيتها مبتدعة ، فما ذكره المخالفون أن البدعة منقسمة بانقسام الاحكام الخمسة تصحيحا لقول عمر في التراويح " نعمت البدعة " باطل إذ لا تطلق البدعة إلا على ما كان محرما كما قال رسول الله صلى الله عليه وآله : كل بدعة ضلالة وكل ضلالة سبيلها إلى النار وما فعله عمر كان من البدعة المحرمة لنهي النبي صلى الله عليه وآله عن الجماعة في النافلة ، فلم ينفعهم هذا التقسيم " ولن يصلح العطار ما أفسد الدهر " وقد أشبعنا القول في ذلك في كتاب الفتن في باب مطاعن عمر . قال الشهيد روح الله روحه في قواعده : محدثات الامور بعد النبي صلى الله عليه وآله تنقسم أقساما لا تطلق اسم البدعة عندنا إلا على ما هو محرم منها . أولها الواجب كتدوين الكتاب والسنة إذا خيف عليهما التلف من الصدور ، فان التبليغ للقرون الاتية واجب إجماعا وللاية ( 1 ) ولا يتم إلا بالحفظ ، وهذا في زمان الغيبة واجب ، أما في زمن ظهور الامام فلا ، لانه الحافظ لهما حفظا لا يتطرق إليه خلل . وثانيها المحرم وهو بدعة تناولتها قواعد التحريم وأدلته من الشريعة كتقديم غير الائمة المعصومين عليهم وأخذهم مناصبهم واستيثار ولاة الجور بالاموال ومنعها مستحقها وقتال أهل الحق وتشريدهم وإبعادهم ، والقتل على الظنة ، والالزام ببيعة الفساق ، والمقام عليها ، وتحريم مخالفتها ، والغسل في المسح ، والمسح على غير القدم ، وشرب كثير من الاشربة ، والجماعة في النوافل ، والاذان الثاني يوم الجمعة وتحريم المتعتين ، والبغي على الامام ، وتوريث الاباعد ومنع الاقارب ، ومنع الخمس أهله ، والافطار في غير وقته ، إلى غير ذلك من المحدثات المشهورات ، ومنها بالاجماع من الفريقين المكس ( 2 ) وتولية المناصب غير الصالح لها ببذل أو إرث أو غير ذلك . وثالثها المستحب وهو ما تناولته أدلة الندب كبناء المدارس ، والربط ، و ( هامش ) ( 1 ) يعنى قوله عزوجل : لانذركم به ومن بلغ . ( 2 ) في المصباح : قد غلب المكس فيما يأخذه أعوان السلطان ظلما عند البيع والشراء . ( ) / صفحة 204 / ليس منه اتخاذ الملوك الاهبة ليعظموا في النفوس ، اللهم إلا أن يكون مرهبا للعدو . ورابعها المكروه ، وهو ما شملته أدلة الكراهة كالزيادة في تسبيح الزهراء عليها السلام وسائر الموظفات أو النقيصة منها والتنعم في الملابس والمآكل بحيث لا يبلغ الاسراف بالنسبة إلى الفاعل وربما أدى إلى التحريم إذا استضر به وعياله . وخامسها المباح وهو الداخل تحت أدلة الاباحة كنخل الدقيق ، فقد ورد أول شئ أحدثه الناس بعد رسول الله صلى الله عليه وآله اتخاذ المناخل لان لين العيش والرفاهية من المباحات ، فوسيلته مباحة انتهى . وقال في النهاية : البدعة بدعتان : بدعة هدى ، وبدعة ضلال ، فما كان في خلاف ما أمر الله به ورسوله فهو في حيز الذم والانكار ، وما كان واقعا تحت عموم ما ندب الله إليه وحض عليه أو رسوله فهو في حيز ؟ المدح ، وما لم يكن له مثال موجود كنوع من الجود والسخاء ، وفعل المعروف فهو من الافعال المحمودة ، ولا يجوز أن يكون ذلك على خلاف ما ورد به الشرع لان النبي صلى الله عليه وآله قد جعل له في ذلك ثوابا فقال : " من سن سنة حسنة كان له أجرها وأجر من عمل بها " وقال في ضده " من سن سنة سيئة كان عليه وزرها ووزر من عمل بها " وذلك إذا كان في خلاف ما أمر الله به ورسوله ثم قال : وأكثر ما يستعمل به المبتدع في الذم انتهى . والمراد بسبهم الاتيان بكلام يوجب الاستخفاف بهم ، قال الشهيد الثاني رفع الله درجته : يصح مواجهتهم بما يكون نسبته إليهم حقا لا بالكذب ، وهل يشترط جعله على طريق النهي ، فيشترط شروطه أم يجوز الاستخفاف بهم مطلقا ؟ ظاهر النص والفتاوى الثاني والاول الاحوط ، ودل على جواز مواجهتهم بذلك وعلى رجحانها رواية البرقي عن أبي عبد الله عليه السلام إذا ظاهر الفاسق بفسقه فلا حرمة له ولا غيبة ، ومرفوعة محمد بن بزيع من تمام العبادة الوقيعة في أهل الريب انتهى . " والقول فيهم " أي قول الشر والذم فيهم ، وفي القاموس الوقيعة القتال وغيبة الناس ، وفي الصحاح الوقيعة في الناس الغيبة ، والظاهر أن المراد بالمباهتة إلزامهم بالحجج القاطعة ، وجعلهم متحيرين لا يحيرون جوابا كما قال تعالى : " فنهت الذي / صفحة 205 / كفر " ( 1 ) ويحتمل أن يكون من البهتان للمصلحة فان كثيرا من المساوي يعدها أكثر الناس محاسن خصوصا العقائد الباطلة ، والاول أظهر قال الجوهري بهته بهتا أخذه بغتة وبهت الرجل بالكسر إذا دهش وتحير وفي المصباح : بهت وبهت من بابي قرب وتعب : دهش وتحير ويعدى بالحرف وغيره ، يقال بهته يبهته بفتحتين فبهت بالبناء للمفعول " ولا يتعلموا " في أكثر النسخ " ولا يتعلمون " وهو تصحيف .

به نام خداوند هادي

فقط خواستم خسته نباشيد عرض كرده‏باشم و تشكر كنم. تقريباً آنچه بايد گفته مي‏شد بقيه دوستان گفته‏اند.

التماس دعا

+ خادم الحوراء 

سلام عليکم حاج اقا!

حاج اقا مطالب شما دلالت واضح بر سطح علمي شما دارد.بنده با ديدن وب شما به شدت اميدوار و خوشحال و شادمان و خندان و مسرور شدم.خداي شما را جزاي خير دهد.

اما يک سوال:

ما ديده ايم برخي ازين طلاب دهان به ناسزا و لعن و بهتان ميگشايند،بعد ميگويند ما در روايتي داريم که با اهل بدعت و ريب که برخورد کرديد بسيار به ايشان دشنام بدهيد!ميگويند تازه اين روايت صحيحه هم هست!

قضيه چيست استاد؟ممکن است براي ما توضيح بدهيد؟

ممنونيم!

همراه با عشق کثير:

پاسخ

به نام خدا و با سلام. از لطف شما ممنونم! من نيز احساس مسرت مي كنم. در پاسخ سؤال شما عرض بكنم كه بدعت در مقابل سنت است، آن هم سنت اجماعي. به اين ترتيب اگر كسي در مقابل سنت اجماعي سنتي را مطرح و مردم را به آن دعوت كرد، اهل بدعت است. متأسفانه برخي تلقي اشان اين است كه نظرشان عين دين و سنت است و نظر مخالفشان عين كفر و بدعت، ولو آن كه نظرش به آيات و روايات مستند باشد؛ حال آن كه چنين نيست و اگر كسي با استناد به آيات و روايات نظري داد، به اظهار نظر او نمي توان نسبت بدعت داد و او را مورد لعن و توهين قرار داد. اين لعن و توهين مصداق ايذاء مؤمن است كه از گناهان كبيره تلقي مي شود. اگر بنا بر اين بود كه هر كسي كه نظر مخالفي داشت، اهل بدعت باشد، بايد اختلاف نظر فقهاء و متكلمان شيعه را بدعت دانست. اختلاف نظر يك امر طبيعي است و تا نظري مخالف مسلّمات و قطعيات دين نباشد، نمي توان صاحبان نظرها را به بدعت و كفر متهم كرد و آنان را مورد توهين و ناسزاگويي و بدزباني و بداخلاقي قرار داد. اگر فقهاء و متلكمان شيعه يكديگر را به جهت اختلاف نظر اهل بدعت مي خوانند و به يكديگر لعن و نفرين مي فرستند، ما هم بايد چنين بكنيم. موفق باشيد و عاشق

سلام از اين كه بنده را قابل دانستيد وبه وبلاگم سر زديد ممنونم.

اگرچه برخي علماي قرآني در تقسيم بندي نامي از نسخ مشروط را نياوردند ولي همگي اتفاق نظر دارندكه برخي احكام در زماني به خاطر مصلحتي آمده ودر زماني ديگر به خاطر رشد مردم وبالا رفتن ظرفيت آنها حكم تكميلي براي آنها آمده است.واگرهمان مردم اول ظرفيت گروه دوم را داشتند خداوند در همان مرحله اول حكم كامل را صادر مي كردند.بله ديدگاه آقاي معرفت درست است ولي من منافاتي با مطالب مندرج در وبلاگم نمي بينم.موفق وپيروز باشيد.

به نظر من آيات ناسخ تكميل كننده هدف نهايي از صدور احام منسوخ مي باشند.

با سلام

با تشكر از مطالب آموزندتون

زمزمه لحظات به روز است منتظر حضور سبزتون هستم

به نام خدا

سلام بر همه دوستان!

با عرض معذرت! به عرض برسانم كه چند روزي بود، مزاحمي پيدا شده بود و مرا بي جهت و بي ذكر دليل آماج اهانت ها و تحقيرها و تمسخرها قرار مي داد و به هيچ صراطي هم مستقيم نبود؛ لذا ناگزير شدم جهت دفع مزاحمت هاي او تيك «ارسال پيام ها به صورت خصوصي» را فعال كنم.

موفق باشيد و عاشق

بسم رب المهدي

سلام عليكم

ممنون كه به وبلاگ من سر زديد. از مطالب شما استفاده كردم. موفق و مؤيد باشيد، التماس دعا،‏ يا علي

سلام

شما منو دوست خود خطاب ميكنيد و آن كافر هرزه زبان رو هم دوست خود خطاب ميكنيد.

من چه موضعي بايد بگيرم كه منو اون هرزه زبانو در يه رديف قرار ميدهيد؟!!!

مگه خداوند در قرآن نفرموده(از مشركان دوست نگيريد)

مگه خداوند در قرآن نفرموده كه:(كافران بايد در شما درشتي ببينند)آيا آن كافر در شما درشتي ديد؟!!!

نه تنها از خود درشتي نشون نداديد بلكه درشتي ما رو هم از بين برديد!!!

راهي رو كه ما رفته بوديم(مهرباني) و نتيجه اي نگرفته بوديم براي چه مصر بوديد كه چندباره برويد؟!!!

براي چه آنان رو تشويق به راه اندازي وبلاگي دگر ميكنيد؟براي چه آنان رو به اين كار راهنمائي ميكنيد و براي چه عمل ما(بستن وبلاگشون) رو سبك جلوه ميدهيد؟!!!!!!!!!!

براي چه غيرت منو تعصب مينامي؟از شما ميخوام برايم تعصب و غيرت رو معنا كني تا بدونم در ادبيات شما اين 2 چه تفاوتي دارند.

اگر خواستيد جوابمو بديد مرحمت نمائيد در وب خودم جواب دهيد.البته كه مانعي نداره در وب خودتونم(يعني در هر 2 وب) جوابمو بديد.

والسلام من تبع الهدي

پاسخ

سلام دوست و برادر عزيزم! آقاي آبتين! چند نكته: 1. عنايت داشته باشيد خداي تعالي فرموده است تا كافران با شما به قتال برنخواسته اند، اشكالي ندارد كه آنان را به دوستي بگيريد و به آنان نيكي كنيد. حتي فرموده است: تا زماني كه يقين نكرده ايد كه آنان دشمن خدا و جهنمي اند، مي توانيد براي آنان استغفار كنيد. من نيز تا زماني با او دوستي مي كنم كه هنوز اميد به هدايت او داشته باشم و اما زماني كه يقين پيدا كردم كه دشمن خداست، از او اعراض مي كنم. من اكنون به يقين نمي دانم كه او دشمن خدا و جهنمي است و هدايت پذير نيست. بسا هنوز مسائلي برايش روشن نشده باشد؛ به خصوص كه او جوان است و هنوز قلب او مانند يك بزرگسال تيره نشده است. براي ملاحظه مستندات قرآني من به يكي از پست هاي قبلي من به نام «عشق خدا به بندگان كافر» مراجعه فرماييد. 2. دوست عزيزم! اگر با مدارا و مهرباني و ادب نتوانستيم نتيجه بگيريم، به طور قطع با تندي و اهانت هرگز نتيجه نخواهيم گرفت. علاوه بر اين كه ما از ناسزاگويي به دشمنان نهي شده ايم، به اين دليل كه آنان را جسور مي كند و وامي دارد كه به مقدسات ما ناسزا بگويند. در صورت نتيجه نگرفتن بهتر است، با آنان ديگر بحث نكنيم. 3. من هرگز كسي را به راه اندازي وبلاگي ديگر تشويق نكردم و راه اندازي وبلاگي ديگر از الفباي وبلاگ نويسي است و چيزي نيست كه من به كسي ياد داده باشم. توجه داشته باشيد كه اگر به طور منطقي و با ادب و استدلال موفقيت حاصل نشود، بستن وبلاگ ثمري ندارد؛ چون قابل كنترل نيست و سايت هايي كه براي ايجاد وبلاگ هستند، فراوان اند. از اين رو بلافاصله وبلاگي ديگر ايجاد مي كنند. 4. عنايت داشته باشيد كه تعصب چيز بدي نيست و من نيز از تعصب شما به نيكي ياد كردم و آن را تعصب مقدس ناميدم كه بايد هر مسلماني داشته باشد. تعصبي منفي است كه بر پايه ناداني و گمراهي باشد؛ نه تعصبي كه بر پايه دانايي و هدايت است. 5. دوست خوبم! آيه شريفه «والسلام علي من اتبع الهدي» ناظر به كافران است. من كه كافر نيستم كه آن را درباره من به كار مي بري. 6. در ضمن من به طور مكرر خواستم وبلاگ شما را باز كنم، باز نشد. احتمالاً آدرس آن را اشتباه تايپ مي كنيد. موفق باشيد و عاشق!

سلام

ببخشيد كه با تاخير ميام.

متنتون كامل و جامع بود اما فكر ميكنم در جواب برخي از متنها نوشته شده بود.

يا علي

لحظه‌ي ديدار نزديک است!

پاسخ

سلام. از لطف شما ممنون! همان طور است كه شما مي فرماييد. خدا نگهدار.
   1   2   3   4      >